Jump to content
Annons

Tänkte att det var dags att presentera mig!


djonas

Recommended Posts

Tjena!

Jag har nu hängt på detta forum i snart 2 år och kom på för några månader sedan att jag ju inte gjort någon medlemspresentation, så jag tänkte jag väntar till mitt 500:e inlägg, sen gör jag det. 😛

Som de flesta av er redan vet så heter jag då Jonas Ekestubbe, är 28 år och bor i Lund där jag nu nyligen är färdigutexaminerad geolog. Jag är huvudsakligen gitarrist men försöker även spela andra instrument samt sjunga. 😉

Efter att ha spelat med flertalet band genom åren håller jag just nu på med ett soloprojekt. För tillfället är jag väldigt inne på gitarrbaserad instrumental musik, gärna proggressivt. Musikstilen kallar jag instrumental världsmusik, då jag försöker blandar indiska, arabiska och judiska tongångar och rytmer med "vanliga" västerländska harmonier.

Mina influenser är bl.a. Dream Theater, Pantera, Extreme, klassisk musik, Ravi Shankar, Shawn Lane, John Mclaughlin med Shakti, IA, Jeff Buckley m.fl.

Min mjukvarukunskap ligger framför allt i Cubase SX samt diverse pluggar. Försöker även köra lite reason version 1 men det går lite trögt.

Ja det var väl det som var värt att säga om mig. 😳

Ha det gött

Mvh / djonas

Edit: För er som är intresserade kan jag meddela att jag sedan 6 veckor tillbaka även är gitarrist i Culloden, vilket möjliggjorts tack vare detta forums existens. 🙂

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Arabisk tongång känns bekant, men judisk? 😉

Upplys mig.

Och nej, jag kommer inte säga välkommen. Det har gått lite lång tid för det nu 😳

Men kul att ha dig här iallafall. Du gör bra musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

ios (oregistrerad)

först oh främst så skulle jag vilja hävda att veteran inte är något att skryta om. färdigutexaminerad geolog därimot, det kan du få skryta om. 😳

förresten, vad är geolog?

Link to comment
Dela på andra sajter

BONGOBOB (oregistrerad)

Tjena Jonas! Vi har ju nästan identiska influenser. Vad kul. lägg till Allan Holdsworth så blir det komplett.

Jag hade nästan glömt min Shaktiplatta. nu åker den minsan fram på direkten 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoj och välkommen! 😉

Sparka lite på grabbarna i Culloden och hälsa att de lovat mig "Progress of liberty" med sång i typ ett halvår nu! Buss på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte missminner mig alldeles var jag med och hetsade om att Culloden och Du borde göra något tillsammans?! Fantastiskt roligt! Men det förpliktigar också. Med tanke på de kompositioner Ni åstadkommit på var sitt håll, ser nu hela forumet fram emot Ert första gemensamma släpp i demoforumet! Jätteroligt och varmt, varmt välkommen!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedär, presentationer är allt trevliga.

Nu fick jag ju reda på att du är geolog också! 🙂

Håller också på med geologi (iallafall om man ser till namnet på min arbetsgrupp: "miljögeologi"), men jag är väldigt begränsad till det allra översta, så jag kallar mig snarare för markvetare...

Hur ser det ut framöver då, som nyexaminerad geolog? Har fått för mig att de geologer som utbildas här inte har alltför lätt att hitta jobb...?

Men det kanske är musikerlivet som hägrar...? 😉

PS. Pluffo: Judiska tongångar? Googla på Klezmer!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Axplock....🙂

maxmaxmax

Yes 10-ackordslåten har ju lite sång på sig och den är jag ju lite stolt över 😛

ios

Geolog

wonderboy

tackar för de fina orden 😄 dock ingen gemensam komposition ännu, vi håller på att köra på Cullodens redan inrepade repertoar samt tittar lite på vad man kan göra med Common Wealth dvs med sång på 🙂

brojd

kan meddela att progress nu har sång på sig, dock ej inspelad 😛

android

kul med fler naturvetare 🙂 men som du säger är det inte alldeles lätt att hitta ett jobb tyvärr 🙁

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej och Välkommen!

När jag började i detta forum för ett par månader sedan så sa någon att djonas var den främste gitarristen här. Det lät intressant. Du kanske kan leva upp till det nån gång på en av mina produktioner!? Jag har aldrig hört nån musik av dig.

Vore kul att höra.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... du skrev förresten att du varit här i två år? Men reggade i februari 2004? Det borde ju rent logiskt innebära lite mer än 1 (ett) mellan registrering och den dagen du startade tråden. 🙁

/ MVH Polisen

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och Välkommen!

När jag började i detta forum för ett par månader sedan så sa någon att djonas var den främste gitarristen här. Det lät intressant. Du kanske kan leva upp till det nån gång på en av mina produktioner!? Jag har aldrig hört nån musik av dig.

Vore kul att höra.

😳

:musik

Hehe roligt att höra. 🙂

Jag gör gärna nåt samarbete...låter kul.

Om du vill höra lite av mig kan du klicka här.

Skriv gärna nån kommentar här eller på sidan. 😛

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... du skrev förresten att du varit här i två år? Men reggade i februari 2004? Det borde ju rent logiskt innebära lite mer än 1 (ett) mellan registrering och den dagen du startade tråden. 😳

/ MVH Polisen

Hehe fast jag hängde ju här på forumet innan jag reggade mig. 🙂

Nästan betyder typ 1år och blablablablah månader.😛

Mvh / Internutredningen 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Åfan, så du är från Lund. Hängs det på nåra hak då? 😉

Dags för nästa IRL?

gissar jag.

Bor du oxå i trakterna?

Danny och jag har snackat om det flera gånger... har för mig han fick bollen att starta en tråd om det eftersom vi tänkte föreslå hans hemstad denna gången; Malmö.

På?

Link to comment
Dela på andra sajter

Åfan, så du är från Lund. Hängs det på nåra hak då? 😉

Dags för nästa IRL?

gissar jag.

Bor du oxå i trakterna?

Danny och jag har snackat om det flera gånger... har för mig han fick bollen att starta en tråd om det eftersom vi tänkte föreslå hans hemstad denna gången; Malmö.

På?

PÅ!

Malmö!

Ett kvarter från Möllan- så ni kan bära hem mig 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det slog mig: Som geolog i lund känner man väl hela/halva Skånes klätterklubb? Du kanske t o m klättrar själv? I så fall, släng iväg ett par hejåhå, vi har sannolikt gemensamma bekanta(?)

Bengan

(Lundaklättrare 2001-02)

Hehe nä jag klättrar faktiskt inte alls. Har provat att klättra en gång på Kullaberg vilket var jäkligt roligt men jag är alldeles för slö för att hålla på med det på riktigt lixom. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...