Jump to content
Annons

Men fö fan...


L.C

Recommended Posts

http://www.idg.se/ArticlePages/200505/16/2...5336_MW.dbp.asp

Fortfarande under utredning här men går skiten igenom (Vi har sossar som styr så ja troligen 😄 ) så är det dags att bunkra upp me skivor.

Och det här copyswede är ett företag att hata. 😉

Redigerat av L.C
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 75
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Jag ska skriva ett brev till Göran och be om att få mitt digitala tanke- och handlingskontrollchip inplanterat i ryggmärgen på en gång så jag får det överstökat.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, hur fan kan man sätta skatt på någonting för att man förutsätter att det är olagligt material man lägger in i spelarna.

Jag kanske bara har mina egna gitarr-riff inlagda, ändå ska jag vara med och betala för piratkopierad musik...?

JÄVLA IDIOTER!!!!!

Jag blir så förbannad på det där satans packet...!

Redigerat av ztevie
Link to comment
Dela på andra sajter

både och.

Själv hatar jag sossarna mer dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore det inte bättre att lägga in alla svenskar i ett brottsregister på en gång, med komplett signalement och fingeravtryck? Jag menar, uppenbarligen är vi ju allihopa potentiella brottslingar. Förstår inte riktigt resonemanget bakom att kollektivbestraffa hela svenska folket, eller att ekonomiskt bestraffa vissa teknologier som "missbrukas" för att begå brott. Borde vi inte ha extraavgifter på kofötter och bräckjärn när vi ändå håller på, eftersom dom används till inbrott? Eller är den krassa verkligheten den att det inte finns några stora ekonomiska intressen bakom att förhindra inbrott i villor och lägenheter? När vi ändå håller på kanske en röd gubbe-avgift för cyklar borde vara en bra idé, eller en allmän diskussionsersättningsavgift, bara för att täcka de fall då någon råkar säga något rasistiskt någonstans i landet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde vi inte ha extraavgifter på kofötter och bräckjärn när vi ändå håller på, eftersom dom används till inbrott?

Haha, precis! Det är ingen skillnad.

Varför inte ta det ännu ett steg längre? Bura in alla män 1 år av sina liv. Det är män som våldtar, och jag har samma "redskap" som våldtäktsmän i min ägo...

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om vi skattar för det, blir det då lagligt att fildela?

Mmmm, det är ju faktiskt en poäng. Det vore ju omoraliskt att piratkopiera om dom inte fick nån ersättning för det, men eftersom dom nu får det, så...

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om vi skattar för det, blir det då lagligt att fildela?

Mmmm, det är ju faktiskt en poäng. Det vore ju omoraliskt att piratkopiera om dom inte fick nån ersättning för det, men eftersom dom nu får det, så...

Precis.

Sen kan man undra hur "skatten är tänkt att ersätta upphovsmän" som det står i artikeln... skatten som staten får in, hur ska de ge tillbaka den till upphovsmännen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Sen kan man undra hur "skatten är tänkt att ersätta upphovsmän" som det står i artikeln... skatten som staten får in, hur ska de ge tillbaka den till upphovsmännen?

- Nej men det behövs inte det är ju just det som är det finurliga! När det gått några år och pengarna strömmat in medans så tillsätter "staten" en...

... utredning som ska utreda hur dessa pengar på bästa sätt ska kunna tilldelas de upphovsmän som skatten var till för - 6 år senare när utredningen

är klar och inte kommit fram till något så kollar man om ngn kommer ihåg denna skatt och ifall ngn gjorde det tillsätter man bara ytterligare en utredning!

(Eventuellt tillsätter man även en utredning att utreda varför den första utredningen inte fungerade, men den lägger man ned sen när alla glömt bort...

... vad det nu var man skulle komma ihåg?)

MVH-Peder

Link to comment
Dela på andra sajter

ios (oregistrerad)
... vad det nu var man skulle komma ihåg?)

MVH-Peder

man ska komma ihåg att inte rösta på socialdemokraterna vid nästa folkval. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

... vad det nu var man skulle komma ihåg?)

man ska komma ihåg att inte rösta på socialdemokraterna vid nästa folkval. 😉

- Jo, nu gör man det ja! Men det är ju medans fria pressen och den fria (statliga) televisonen så här i mellanvals-tider är just fri!

Vänta bara tills valkampanjen kommer igång, för då drar sossarna åt StoraTumskruven (Pressstöd, SVT-budget, o.s.v.) ordentligt

och leden sluta sig smidigt, Sossarna backar nån procent och bildar sedan minoritetsregering med dom Gröna! Tragiskt men sant!

Sverige - världens bästa (öststats) land 🙂!

MVH-Peder

Link to comment
Dela på andra sajter

ios (oregistrerad)
Hej!
... vad det nu var man skulle komma ihåg?)

man ska komma ihåg att inte rösta på socialdemokraterna vid nästa folkval. 😉

- Jo, nu gör man det ja! Men det är ju medans fria pressen och den fria (statliga) televisonen så här i mellanvals-tider är just fri!

Vänta bara tills valkampanjen kommer igång, för då drar sossarna åt StoraTumskruven (Pressstöd, SVT-budget, o.s.v.) ordentligt

och leden sluta sig smidigt, Sossarna backar nån procent och bildar sedan minoritetsregering med dom Gröna! Tragiskt men sant!

Sverige - världens bästa (öststats) land 🙂!

MVH-Peder

hörde för övrigt idag att persson "läs socialdemokraterna" förra folkvalet lät hyra in samma marknadsförare som bush nyttjat i sina senaste kampanjer. tåls att tänkas på även om det har ytterst lite med musik att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jo, sossarna måste bort - dom måste bort!

Ge mig vadsomhelst förutom 4 låånga år till med dessa handlingsförlamade, kunskapsföraktande mallgrodor!

TokVänstern + Feministiskt initiativ? Ett KristDemokraterna med egen majoritet? Gärna det! Det kan inte bli sämre!

MVH-Peder

Redigerat av Peder
Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Hej!

Jo, sossarna måste bort - dom måste bort!

Ge mig vadsomhelst förutom 4 låånga år till med dessa handlingsförlamade, kunskapsföraktande mallgrodor!

TokVänstern + Feministiskt initiativ? Ett KristDemokraterna med egen majoritet? Gärna det! Det kan inte bli sämre!

MVH-Peder

Jo det kan bli sämre underskatta inte moderatenas och folkpartisternas förmåga att välta ett lands ekonomi på nolltid. Vi som kommer ihåg när Calle Pildt hade fingrarna i syltburken kommer aldrig rösta höger....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jo, sossarna måste bort - dom måste bort!

Ge mig vadsomhelst förutom 4 låånga år till med dessa handlingsförlamade, kunskapsföraktande mallgrodor!

TokVänstern + Feministiskt initiativ? Ett KristDemokraterna med egen majoritet? Gärna det! Det kan inte bli sämre!

MVH-Peder

Jo det kan bli sämre underskatta inte moderatenas och folkpartisternas förmåga att välta ett lands ekonomi på nolltid. Vi som kommer ihåg när Calle Pildt hade fingrarna i syltburken kommer aldrig rösta höger....

Mycket har ändrats sedan dess - och nu är lyckligtvis de borgerliga partierna mer sammanhållna än någonsin. Under tiden har vänstersidan stagnerat och kör vidare på sparlåga, med gamla floskler och inakuella slagord. De regerar till varje pris som det ser ut nu - och bryr sig inte om följderna, eftersom de hoppas att de ska kunna ge den kommande borgerliga regeringen skulden för all skit som hinner i kapp Sverige efter maktskiftet...

...men vad har denna diskussion med musik att göra...? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
...men vad har denna diskussion med musik att göra...? 😉

Jo du detundrar jag med. I varje fall ett betydande tecken på att folket inte gillar sossar längre. Visst högern längst bort är korkad den me men jag vill ge dom chansen att göra bättre än sossekräken. Friskt vågat, hälften vunnet heter det ju. 🙂

Hmmm tråden blev en liten politiskt debatt. Inte menat men det ser ut som att Politiker och storföretag är precis lika hjärndöda i beslutstagande.

Åter till ämnet. Rekomendationer, Ska man köpa en ipod nu och bunkra upp med skivor om lagen går igenom. Hur mycket skulle man spara tro beroende på antal skivor man köper?

Redigerat av L.C
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag tror inte att lagen går igenom! Den blir för dyr och krånglig!

Och om 2 år när 1 TB-hårddiskarna är standard ska man då betala 1500 kr för hårddisken och säg 15,000 kr i skatt för att man kanske fyller

dessa med obetalda musik och film-filer? Hur stor blir inte den nya, snabbt växande och mycket lukrativa hårddisksmugglingen till Sverige då?

Menar länder som knappt ens har brytt sig om gammaldags piratkopiering med omslag och allt kommer knappast att införa skatt på helt vanliga

datalagringsmedia. Kanske blir det bara så att folk köper sin öl och sprit i Danmark, sin bil och elgitarr i Tyskland och sina BRD och hårdiskar

i något f.d. östatsland? ... medan Sverige får stå förutan skatteintäkter men med växande vårdköer? (Aja baja! PolitikPeder har slagit till igen 🙂!)

MVH-Peder

Link to comment
Dela på andra sajter

Åter till ämnet. Rekomendationer, Ska man köpa en ipod nu och bunkra upp med skivor om lagen går igenom. Hur mycket skulle man spara tro beroende på antal skivor man köper?

Registrera dig som "professionell användare" om du kan - så slipper du kassettavgiften.

Varför kallas det förresten fortfarande kassettavgift, när kassettbanden är mer eller mindre utdöda reliker...? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Åter till ämnet. Rekomendationer, Ska man köpa en ipod nu och bunkra upp med skivor om lagen går igenom. Hur mycket skulle man spara tro beroende på antal skivor man köper?

Registrera dig som "professionell användare" om du kan - så slipper du kassettavgiften.

Varför kallas det förresten fortfarande kassettavgift, när kassettbanden är mer eller mindre utdöda reliker...? 🙂

Vänta lite nu Claes..

Hur och var registrerar man sig som professionell användare?

Och hur fungerar det praktiskt?

(har eget företag)

Link to comment
Dela på andra sajter

Åter till ämnet. Rekomendationer, Ska man köpa en ipod nu och bunkra upp med skivor om lagen går igenom. Hur mycket skulle man spara tro beroende på antal skivor man köper?

Registrera dig som "professionell användare" om du kan - så slipper du kassettavgiften.

Varför kallas det förresten fortfarande kassettavgift, när kassettbanden är mer eller mindre utdöda reliker...? 🙂

Vadå? Hur gör man det? Jag är professionell användare.....driver ju AB som pirakopierar och säljer album juh!!! (oj, det kanske jag inte skulle säga) 😄🙂

Nä, men allvar....tell me, har ju produktionsbolag.....det måste väl räknas som jätteproffsig användare!?! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

#1, vi betalar inte för att väga upp piratkopieringen, utan privatkopieringen. Alltså att jag köper en CD som jag sen kopierar till min dator och iPod, då vill de ha extra pengar för att jag inte köpt musiken enkom för datorn och iPoden.

#2, jag tycker vi ska klaga mer på äckliga lobbyföretag som sätter griller i politikernas huvud om att vi måste betala för sånt här. Kom inte och säg att ni tror att fp, m, kd osv är stora kritiker av de nya copyright-lagarna och förslagen till kasettavgift? Det är det, sjukt nog, bara mp som är. Inte ens (v) kritiserar copyrighten.

Vad är det för värld...

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför kallas det förresten fortfarande kassettavgift, när kassettbanden är mer eller mindre utdöda reliker...? 😄

Man vill värna om alla utdöda relikers absoluta rätt att enväldigt få bestämma dagordningen... 🙂?

LP-Partiet in i Riskdagen 2006? (LP-Partiet är ett enfrågeparti som vill verka för avskaffandet av kasettbandet!)

MVH-Peder

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om vi skattar för det, blir det då lagligt att fildela? 🙂

Bra point! Jag har aldrig riktigt förstått dom där avgifterna där man betalar innan för olagliga handlingar som man antas begå senare. Det känns som om det är ok att begå dom sen liksom...

I övrigt så tycker jag den politiska "tonen" här o där i den här tråden känns obehaglig. Jag tänker inte rösta på socialdemokraterna eller dom borgliga i nästa val, men tycker ändå inte det är särskilt konstruktivt att spy hat över dom ändå.

C'mon...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

  Jag har aldrig riktigt förstått dom där avgifterna där man betalar innan för olagliga handlingar som man antas begå senare.

Det känns som om det är ok att begå dom sen liksom...

- Detta är en mycket bra poäng 🙂!

(Som dom snälla, välutbildade samt supersmarta sosse-politikerna, trots sin stora kärlek till Sveriges samtliga innevånare, tycks ha missat!)

MVH-Peder

Redigerat av Peder
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...