Jump to content
Annons

Ska sidechaina med Tc Native

Danny

Recommended Posts

Har TC Native Bundle och har lag en sidecahiner på kanalen med bastrumman, och compressor/deesser på kanalen med basen. Jag lyckas dock inte aktivera key input på compressorn, det hände ringet när jag trycker på den. Är det något jag missat?

Annons
Har TC Native Bundle och har lag en sidecahiner på kanalen med bastrumman, och compressor/deesser på kanalen med basen. Jag lyckas dock inte aktivera key input på compressorn, det hände ringet när jag trycker på den. Är det något jag missat?

jag misstänker att du har v3.0? och key input är liksom avmarkerad?

samma problem för mig då jag försökte.. du får helt enkelt testa med 3.1 istället.

• 2 weeks later...

Såg följande tips i en tråd:

"Jag har TC Native paketet och om jag vill göra det du frågar om så lägger jag SideChainer på kicken och Comp DeEss på basen och aktiverar Key Input samt justerar attack/release/threshold/ratio till önskat resultat. Nackdelen med TC är att det bara finns tillgång till två Key Input så man kan bara köra med två uppsättningar"

Så jag öppnade mitt cubase sx 2 la sidechainern på kicken å Comp DeEss på basen. Men det går inte att aktivera key inputen. Har ingen manual heller så jag står handfallen. Vad göra?

Du måste klicka på "thru-knappen" i sidechainern för att få signalen skickad till kompressorn.

( Sidechainer-pluggen måste alltså ligga på den kanal som ska styra kompressorn )

Notera: Har slagit ihop två trådar med samma innehåll

Edited by demoniqus