Jump to content
Annons

Recommended Posts

halloj,

är nybörjare på logic och tänkte höra varför inte logic hittar mjukvaruinstrument o pluggar som är installerade, måste man lägga dom på något särskilt ställe?

i cubase hittade programmet pluggar direkt men logic vill inte riktigt,,

kan man scana efter pluggar el. lägga till dom manuellt?

jag kör logic 6.3.1 och osx

tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
halloj,

är nybörjare på logic och tänkte höra varför inte logic hittar mjukvaruinstrument o pluggar som är installerade, måste man lägga dom på något särskilt ställe?

i cubase hittade programmet pluggar direkt men logic vill inte riktigt,,

kan man scana efter pluggar el. lägga till dom manuellt?

jag kör logic 6.3.1 och osx

tack på förhand

1. Forum Search

2. Manual

3. Google

Där har du de 3 gyllene budorden! Tillämpa dem..

Om ja inte minns fel så finns de ett program i logic-katalogen... en röd ful ikon om ja inte minns fel... starta de o lägg till alla vsts som du vill använda...

annars borde de finnas en sökväg under nån inställning..

mvh,

Calle

Link to comment
Dela på andra sajter

tack, men jag har läst i manualen ,där står det att man bara ska installera pluggarna men det funkar ju inte,, det fanns ingen tråd här om detta och google har typ 28762789136233 alternativ o välja på.

därför ställde jag frågan här,

Link to comment
Dela på andra sajter

tack, men jag har läst i manualen ,där står det att man bara ska installera pluggarna men det funkar ju inte,, det fanns ingen tråd här om detta och google har typ 28762789136233 alternativ o välja på.

därför ställde jag frågan här,

läste du de ja skrev under budorden?

Link to comment
Dela på andra sajter

javisst gjorde jag det, har testat att lägga pluggarna på lite olika ställen men utan resultat, någon röd ful grej kunde jag inte heller hitta 😉

men titta i rootet i logic-katalogen... ska finnas nån exe-fil me massa random bokstäver typ... äh vafan testa alla exe-filer du hittar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

När du använder Logic i OSX är det av stor vikt vilket format din plugg har. Logic använder ett format som heter Audio Unit och brukar förkortas AU.Är det en VST plugg du installerat så kommer den inte att hittas av Logic, däremot fungerar den i Cubase. Kolla med tillverkaren av pluggen om det finn AU stöd och uppdatera. Är det en plugg som inte har det stödet t.ex Virtual Guitarist så måste du använda en konverterare.

Hälsn. P-O

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...