Jump to content
Annons

Ny på forumet sedan någon månad tillbaka


Kinlion

Recommended Posts

Tja forumet

 

Såg nu att det fanns en sida här för presentation...vilket jag nu måste prova då 😀

Jag heter Jonas, och bor i Kalmar området, och har börjat göra musik igen efter 14års frånvaro, nu när barnen börjar bli stora och jag har fått mer tid.

Jag är inte skolad på något sätt inom musik (så jag fuskar mig fram hela tiden), utan är en glad amatör som har ambitioner att skriva musik som någon vill lyssna på.

Jag har kommit igång lite smått nu, och har hunnit få ihop 2st demos (se Kinlion), som visar min dagsform i det jag gör.

Jag är på forumet för att hitta likasinnade, så att jag kan få feedback på det jag gör av dem som har samma referensmusik som jag (The Killers, Muse, Social Distortion, The White buffalo, Pearl Jam, Zack brown band, Johnossi, Avicii, Live, Green Day och annat liknande), och kanske även i förlängningen hitta en sidekick i skapandet.

När jag inte grejar med musik, så grejar jag kanske med film, bygger saker eller reser (gillar dykning och marint liv).

 

Vi hörs//Jonas alias Kinlion

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

(O)Trevligt när man själv blir stor och inser hur lite man kan. Och trevligt när nån tipsar om YouTube (som jag i min enfald trodde bestod av finniga tvåmetersjävlar som fes o rapade) och sen dyker StudioForum upp... åssåvidare.

Det är skoj att göra egen musik, spela med bandet och lyssna på musik från likasinnade men ffa är det skoj att kunna ägna sig åt musikens alla aspekter med hjälp av kunnigt folk på nätet. Välkommen Jonas alias Kinlion! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar. Ja, när jag började, så skapade jag en sida på MySpace....men den hackades och allt försvann (tur var väl det ifs 😂). Nu har alla inspelningsgrejerna blivit bättre, och det är roligare att göra musik för att det låter bättre 😜, så nu ska det musiceras...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...