Jump to content
Annons
  • 0

Finns det något plugin för denna bakvända reverb-effekt?


Fidden

Fråga

Lekte med en låtskiss och fick för mig att det skulle vara coolt att gå med reverbsvansen före i sångfraserna. Det gick att lösa genom att vända en kopia av sångspåret, lägga på reverb och lite delay, bounca och vända tillbaks. Problemet är att det är svårt att skruva på reverbet när man inte vet hur det kommer låta i slutändan. Man jobbar liksom blint.

Så frågan är, finns det något plugin eller annan metodik som kan hjälpa att göra detta på ett smidigare sätt? 

Det är alltså det bakvända reverbet innan sångfraserna jag menar:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 svar på denna fråga

Recommended Posts

  • 0

Har för mig att det finns en funktion som det du efterfrågar på Waves "H-Reverb" (om jag minns rätt). Där kan man ha reverbet baklänges men ljudfilen är rättvänd. En liten knapp att trycka in.

Så m.a.o. kan du justera utan att vara i blindo😊👍

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 0
45 minuter sedan sa vayzeria:

Har för mig att det finns en funktion som det du efterfrågar på Waves "H-Reverb" (om jag minns rätt). Där kan man ha reverbet baklänges men ljudfilen är rättvänd. En liten knapp att trycka in.

Så m.a.o. kan du justera utan att vara i blindo😊👍

Tackar! 

Hittade även en reverse-knapp i space designer (logics inbyggda reverb). Ska börja med att utforska den lite närmre. 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...