Jump to content
Annons

Good days to come


Recommended Posts

Annons

Bra låtskrivande där, fin gitarr och hyfsad instrumental. Jag skulle rekommendera att piffa upp melodin lite. Hennes röstackord och sång var off key och inte spännande. För mycket autotune vid 0:34. Förlåt. Mitt första råd: använd inte imovie i dina första lyriska videor. Anlita en professionell eller bara hålla fast vid en mp3. Innan du vinner festivaler behöver du en fanbas och följa först. Så fokusera på att göra fler och fler låtar. Med träning blir du bättre. 🙂

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Sångerskan är speciell, men tycker inte att hon är dålig. Angående bristen av hook kan jag väl delvis hålla med, men det är ju inte så att alla låtar kan ha just DET. Kan ju ha existensberättigande ändå, och det skadar ju aldrig att prova o skicka in.

Nu har jag visserligen noll koll på melodifestivalen nu för tiden, men ändå. Behövs hur som helst mer variation på musiken som tar sig igenom filtret till offentligheten.

Musik gör sig enligt mig bäst när man lyssnar totalt utan kritiskt tänkande. Är väl dock det som blir svårt när man samtidigt försöker ge konstruktiv kritik. En svår balansgång. Vet inte hur många gånger någon har spelat en låt för mig som jag inte gillat eller varit likgiltig inför, för att sen höra vid ett oförberett tillfälle när jag gjort något annat, och gillat.

Bara några tankar från mitt perspektiv.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 6/22/2022 at 6:23 AM, slejnard said:

Skickade denna till melodifestivalen men kom inte med. Samarbete med neosus här på forumet och en kvinna jag känner som sjunger. Vad tycker ni? 
 

 

Jaa, vad ska man säga? Skitbra, som vanligt från dig Slejnard? Möööööööööjligen skulle mina skitnördiga bandmedlemmar tycka "överproducerat"- Sklt i dem. Jag vet bäst. Det låter bra!

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan sa Nenne:

Jaa, vad ska man säga? Skitbra, som vanligt från dig Slejnard? Möööööööööjligen skulle mina skitnördiga bandmedlemmar tycka "överproducerat"- Sklt i dem. Jag vet bäst. Det låter bra!

Wow 🤩 tack så mycket Nenne! 👍

6 timmar sedan sa pme:

Hmm. Jag får lite electric banana band vibbar.

Sången borde nog fram någon dB.

 

Cool vibb! 🤩Dom är ju bra 👍, tack för lyssning och feedback. Nivåer på sång är bland det svåraste. Både få den att smälta in och höras tydligt utan att ligga utanpå. Tycker själv att neosus fick till den riktigt bra.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig liten popplåt och popp produktion. Har lite svårt att höra texten i sången, men det kan bero på min förkylning dock. 

Har inget att invända förutom att jag saknar ditt vanliga stök och röj i denna låt. Det är inte dålig på något sätt, men det är inte en av de låtar jag verkligen gillat från dig. Snygg och poppig låt, men lite väl platt och tillrättalagd för min smak. Skulle nog varit nöjd med resultatet om jag själv stod bakom detta alster, men ställer högre krav av något från Slejnard för att bli helt nöjd. 😉 

Men det vore kul att höra samma sångare på en "riktig" Slej låt framöver. 

 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-07-08 at 11:29 sa -k9-:

Trevlig liten popplåt och popp produktion. Har lite svårt att höra texten i sången, men det kan bero på min förkylning dock. 

Har inget att invända förutom att jag saknar ditt vanliga stök och röj i denna låt. Det är inte dålig på något sätt, men det är inte en av de låtar jag verkligen gillat från dig. Snygg och poppig låt, men lite väl platt och tillrättalagd för min smak. Skulle nog varit nöjd med resultatet om jag själv stod bakom detta alster, men ställer högre krav av något från Slejnard för att bli helt nöjd. 😉 

Men det vore kul att höra samma sångare på en "riktig" Slej låt framöver. 

 

Tack så mycket k9! Du ger alltid utförlig och bra feedback. Jag och hon som sjunger spelar tillsammans i ett coverband ( hon spelar bas och sjunger vissa låtar) och har ett jäkla tryck i rösten på vissa låtar så det är inte omöjligt att det blir fler… 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Postat (redigerat)
13 minuter sedan sa Flizzaff:

Jodå det låter bra. Jag saknar ett "lyft" i refrängen och mitt sinne säger att där bör komma en extra sångstämma som kryddar.

Tack Flizzaff! Du är inte ensam om att tycka det. Ska absolut ta med oss det till kommande låtar. Lite körer är aldrig fel 😊

Redigerat av slejnard
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...