Jump to content
Annons

vad tycker ni om denna melody är den bra som den e eller borde den vara lungare


Recommended Posts

Annons

Tycker den funkar. Men det beror ju på vad du gör mera med den. Lek mera med den och återkom när du har en lite mera färdig låt, eller ett demo på en låt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jätteskön pluck. De första fem noterna är grymma. De hade jag verkligen fortsatt bygga en melodi utifrån. Den här melodin "sticker" iväg. för mig blir det ganska svårt att nynna på melodin igen för att den är svår att få på minnet. Däremot är de fem första noterna väldigt bra och de sitter i mitt huvud nu. Ett tänk jag brukar ha är att försöka nynna på melodin när man gått ifrån datorn för att se om den sätter sig och även några timmar senare. 

Titta på aviciis melodi i droppet till sos. den är uppbyggd på fyra bars. de tre första är ganska exakt lika. däremot ligger små noter mellan de andra i andra samt tredje baren för att skapa en nykänsla men behåller alltid samma melodi. på så sätt blir det catchy. sen på den 4 baren ändras melodin lite för att stänga melodin så att det blir en catchy hook. 

fortsätt kör för tycker att de fem första noterna var riktigt bra!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...