Jump to content
Annons

Att Köpa Streams


Peter Remes

Recommended Posts

  • 3 månader senare...
Annons
pme (oregistrerad)
1 hour ago, Teflon said:

Bu! Det är ju att fuska. Folk tror att du är populär men du vet själv att du bara är en fejk.

Eller att man tror på sig själv så pass mycket att man är villig att betala för reklam. Skivbolagen har sina kanaler för reklam, dessa är mycket svåra att komma åt från "utsidan". Men är inte deras reklam i så fall också fejk?  Och när slutat hela systemet att fungera? Dvs när blir alla spellistor så korrupta av fejk spelningar att de inte längre går att använda? Men hur skulle ett bättre system se ut? Kan Spotify skapa några betaltjänster i stället för att gå via fusk omvägar?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
On 2022-06-07 at 08:22 sa pme:

Eller att man tror på sig själv så pass mycket att man är villig att betala för reklam. Skivbolagen har sina kanaler för reklam, dessa är mycket svåra att komma åt från "utsidan". Men är inte deras reklam i så fall också fejk?  Och när slutat hela systemet att fungera? Dvs när blir alla spellistor så korrupta av fejk spelningar att de inte längre går att använda? Men hur skulle ett bättre system se ut? Kan Spotify skapa några betaltjänster i stället för att gå via fusk omvägar?

Att köpa streams skulle jag inte räkna som "reklam" dock, då det egentligen är olagligt på alla plattformar (även om det är relativt vanligt). 

Själv tycker jag att Spotify redan är helt korrupt, men det är fortfarande en bra plattform att ge ut musik på eftersom den har så många användare. Jag har inte gett ut något där själv än, men har många musikervänner som tycker det funkar. Ett bättre alternativ/system är Bandcamp om man vill försöka sälja musiken direkt med downloads och sånt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...