Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Idag bekrÀftar Apple ryktena om en svensk lansering av musikköpartjÀnsten Itunes Music Store. NÀtbutiken har slagit upp portarna och en lÄt kostar 9 kr. De flesta album ser ut att kosta mellan 90 och 95 kronor. Butiken nÄs frÄn Apples eget program Itunes.

Annons
Postat (redigerat)

Varför översÀtts 0.99 cent till 9 kronor? Suck och stön!

Jag kommer nog inte köpa nÄgonting frÄn tjÀnsten...dock sÄ kommer jag absolut anvÀnda den för att tjuvlyssna pÄ 30 sekundarna.

Vad krĂ€vs det för att fĂ„ slĂ€ppa nĂ„gonting pĂ„ itunes music store? Är det bara artister som redan Ă€r signade av de stora musikbolagen eller kan man hitta lite mer annorlunda musik ocksĂ„?

Redigerat av Pluffo
Postat

Enligt Apples pressmeddelande finns musik frÄn "1000 oberoende skivbolag" att köpa pÄ Itunes Music Store. Exakt hur man gör för att fÄ sin egen musik upplagd dÀr Àr vÀrt att undersöka. Vi Äterkommer förhoppningsvis med nÄgot om detta i Studio framöver!

EDIT: Det verkar för övrigt vara svÄrt att skaffa ett konto pÄ Itunes Music Store Àn sÄ lÀnge. Vi Àr tvÄ pÄ redaktionen som inte lyckats fÄ vÄra kontokortsnummer godkÀnda. Dessutom Àr en del album felaktigt prissatta med priser under 10 kronor.

/Mats

Postat (redigerat)
Enligt Apples pressmeddelande finns musik frÄn "1000 oberoende skivbolag" att köpa pÄ Itunes Music Store. Exakt hur man gör för att fÄ sin egen musik upplagd dÀr Àr vÀrt att undersöka. Vi Äterkommer förhoppningsvis med nÄgot om detta i Studio framöver!

Prata med Kent Wennman. Per Boysen kĂ€nner vĂ€l honom antar jag? 🙂

Jag hörde frÄn Kent att det finns en amerikansk sida dÀr man gÄ med och bli "icke-exklusivt signad" och ladda upp sina lÄtar och fÄ dem tillgÀngliga i iTunes...

Redigerat av vectro
Postat (redigerat)
Jag hörde frÄn Kent att det finns en amerikansk sida dÀr man gÄ med och bli "icke-exklusivt signad" och ladda upp sina lÄtar och fÄ dem tillgÀngliga i iTunes...

Det förklarar varför man hittar Kent pÄ amerikanska ITMS men inte pÄ den svenska.

Redigerat av laslo
Postat

Har inte pratat med Kent men pÄ CD Baby kan man göra ungefÀr sÄ.

Postat

Hörde pÄ kulturnyheterna att den kritik som funnits under de tvÄ Ären i USA i mÄngt och mycket gÄtt ut pÄ att det varit svÄrt för smÄ, oberoende bolag att fÄ komma med. Hoppas att det löser sig. I övrigt alldeles utmÀrkta nyheter!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.