Jump to content
Annons

Fuse - Not a meaning of...


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Not a meaning of... (produktions namn, istället för att låta den heta "den där nya" i replokalen 🥰 )

* ARTIST/GRUPP: Fuse

* GENRE: Emo/punk-rock - jag kan själv inte sätta fingret på vad vi spelar, hjälp oss att hitta vår genre! 🙂

* LÅTLÄNGD: 0.37

* KOMPOSITÖR: Alekks Hennig

* PRODUCENT:

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: under 1 mb

* STATUS: Skiss, väldigt tidig version

* LÅTLÄNK1: Låtlänk 1

* LÅTLÄNK2: Låtlänk 2

Jag har suttit hemma och pillat lite med ett litet riff... och nu har jag slängt i hop två väldigt tidiga versioner av den här början på låten. Jag vill inte ha några tips och kritik på mixningen för jag har bara gjort lite trummor i fruityloops och kört guran genom min guitarport och kört det på varsin kanal i Cool Edit Pro 2000 och panorerat några saker.

Den är helt enkelt bara inslängd ;P Men anyway som man säger på engelska. Till problemet, jag gillar både 1an (låtlänk 1) och 2an (låtlänk 2). 1an är enkel och clean på något sätt, medan 2an är lite livligare i melodin, men jag vet inte vilken jag vill ha som intro...? För jag gillar grunden rätt mycket så det kanske blir någon form av vers eller refräng av den som inte blir intro.

Men jag tar gärna emot synpunkter på själva musiken 😄 Den färdiga låten kommer antagligen börja med det där som intro... Kom gärna även med förslag och idéer hur vi skall bygga vidare på den 😎

Edit: Sammanfattning: Vilken tycker ni passar bäst som intro? Låtlänk 1 eller Låtlänk 2? 🙂 (fummlar bort mig så himla mycket efter en natt utan sömn, då blir jag mästare på irrelevant fakta, typ som det här.. :| )

Det låter bäst i hörlurar, tror jag i alla fall, jag har bara vänster kanal då en säkring brunnit i förstärkaren ;P

Redigerat av alekks
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hey.

Låter väldigt mycket placebo!

Såg att du är från gävle, om du är sugen att lira in något över internett så är jag lätt på, spelar bas, gura och lite trummor. Har inspelningsmöjligheter.

Själv bor jag i kungsgården (1mil från sandviken)

opss, ledsen för denna kontaktanonns.

Välj 1an, mkt coolare

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Placebo, när du nämner det så... 😄

1an alltså... jag tror nästan jag lutar åt det som intro jag med... börjar med något enkelt och "cleant".. Får se om någon annan kan övertala mig till något annat... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar harmonierna mer på tvåan.

Det är lite hopträngt i ljudbilden. Försök att bredda ljudet lite. Basen är frånvarande. Det låter lite ostämt? Eller är det bara jag...

Annars inte mycket att säga. Det är ju bara ett riff än så länge. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo harmonierna har sin charm... 😄

Och ljudbilden å det där är inte riktigt mitt område ;P Jag slängde in det på 2 minuter liksom ;P Någon bas har jag inte... Ostämt är det säkerligen, hade kört ett tag innan med ett 1mm plektrum så strängarna tog nog lite stryk av det 🙂

Så du säger 2an som intro, egghuvud?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...