Jump to content
Annons

Annorlunda Värld


Fidden

Recommended Posts

  • Fidden ändrade titeln till Annorlunda Värld
Annons

Hej Fidden, 

Tycker det låter bra överlag. Sången har liv, kompet känns stelt mot den. Det kanske är tanken med? 

Är det förresten läppljud runt 2:18? 

Låter som det är någon dist på trummorna som jag uppfattar som lite konstig i ljudbilden, främst på crashcymbalen. Men tror den är på hihaten med. Skulle nog sänka OH lite och ha högre baskagge/virvel också. Mot slutet tycker jag det är mest cymbaler och hihat-loopen (?). 

 

Bra jobbat, skön låt. 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-01-07 at 00:37 sa Fredrik Lindberg:

Hej Fidden, 

Tycker det låter bra överlag. Sången har liv, kompet känns stelt mot den. Det kanske är tanken med? 

Är det förresten läppljud runt 2:18? 

Låter som det är någon dist på trummorna som jag uppfattar som lite konstig i ljudbilden, främst på crashcymbalen. Men tror den är på hihaten med. Skulle nog sänka OH lite och ha högre baskagge/virvel också. Mot slutet tycker jag det är mest cymbaler och hihat-loopen (?). 

 

Bra jobbat, skön låt. 

Tack för lyssningen!

Jag håller med om att trummorna låter lite skumt, skulle nog behöva jobba en del med EQ över lag för att få det att låta bättre och renare. Inte min styrka ska tilläggas 😄

Lyssnade genom lite olika högtalare och shit vad mycket skräp som kom fram i vissa. När jag lyssnade i högtalarna i vardagsrummet blev jag irriterad på att någon granne höll på att köra runt med bilen ute på parkeringen hela tiden. Sen när jag pausade försvann även det ljudet, så det är nog något lågfrekvent i någon bastrumma som stör också.  

Och ja, det är nog diverse munsmack lite överallt. Detta skulle ju också komma fram med en renare mix tänker latmasken i mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...