Jump to content
Annons
  • 0

Larsa79

Fråga

Hej

Skall uppgradera datorn endel. Nytt moderkort, tja i stort sett allt nytt. Har även köpt ett äkta windows 10 som jag tänkte lägga in. 
 

Till frågan: har ju massa pluggar typ Superior drums med massa olika bibliotek nerladdat samt lite annat blandade sång å mixnings plugins. Nått som är viktigt att tänka på ?

Tänkte lägga Windows på en ren hårddisk.

Om det funkar att biblioteken ligger kvar på den andra disken (båda ssd) sen hur smidigt det blir med nytt moderkort å nytt windows med alla licenser åså mm har ju USB till endel men endel är ju reggade på annat sätt så om alla brukar gå att regga om. Sen har jag endel inspelat på cubase som jag funderar på om det räcker att låta projekten på den hårddisken c (som sen blir d)

 

mvh

Lars

Link to comment
Dela på andra sajter

14 svar på denna fråga

Recommended Posts

  • 1
21 timmar sedan sa pme:

Superior ska väl inaktiveras på den dator för att kunna aktiveras på en annan. Jag tror de tillåter att man göra inaktivering utan access till den "gamla" datorn.  Men det är olika per tillverkare. Jag skulle i alla fall försöka inaktivera allt som går innan flytten påbörjas.

Superior Drummer går att aktivera på flera datorer, har SD 3 själv på två olika. Ljudbiblioteken ligger på Toontracks servrar så det är bara att ladda ner Toontracks Product Manager och ladda ner efter inloggning.

Redigerat av Peter Roos
  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 0
pme (oregistrerad)

Superior ska väl inaktiveras på den dator för att kunna aktiveras på en annan. Jag tror de tillåter att man göra inaktivering utan access till den "gamla" datorn.  Men det är olika per tillverkare. Jag skulle i alla fall försöka inaktivera allt som går innan flytten påbörjas.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
22 timmar sedan sa Larsa79:

Hej

Skall uppgradera datorn endel. Nytt moderkort, tja i stort sett allt nytt. Har även köpt ett äkta windows 10 som jag tänkte lägga in. 
 

Till frågan: har ju massa pluggar typ Superior drums med massa olika bibliotek nerladdat samt lite annat blandade sång å mixnings plugins. Nått som är viktigt att tänka på ?

Tänkte lägga Windows på en ren hårddisk.

Om det funkar att biblioteken ligger kvar på den andra disken (båda ssd) sen hur smidigt det blir med nytt moderkort å nytt windows med alla licenser åså mm har ju USB till endel men endel är ju reggade på annat sätt så om alla brukar gå att regga om. Sen har jag endel inspelat på cubase som jag funderar på om det räcker att låta projekten på den hårddisken c (som sen blir d)

 

mvh

Lars

Ljudbiblioteken har ju en sökväg på ditt gamla system, dvs. den söker på den väg du skrivit in från början. Vill du ha ljudbiblioteket på ett annat ställe i ditt nya system: gå in i inställningarna i t.ex. Superior Drummer och lägg till den nya sökvägen. "Settings/Libraries/Paths osv.

Skärmavbild 2020-10-27 kl. 13.59.44.png

Redigerat av Peter Roos
  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Jag har alla mina bibliotek på separat SSD. Jag har inte behövt avaktivera några pluggar vid om installation av Windows. Toontrack har ju typ bästa nerladdnings Interfacet av alla. Bara lokalisera gamla root foldern i deras installer så slipper man tanka ner själva biblioteket igen.

 

 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
pme (oregistrerad)
2 hours ago, Peter Roos said:

Superior Drummer går att aktivera på flera datorer, har SD 3 själv på två olika. Ljudbiblioteken ligger på Toontracks servrar så det är bara att ladda ner Toontracks Product Manager och ladda ner efter inloggning.

Visst gör den det. Men man vill göra slut på aktiveringarna. Frågan är om det går att inaktivera för den gamla.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Ah låter bra att det går att aktivera på flera.

Tyvärr kommer den disken inte användas till annan dator men bra å veta då pojken skall få en dator om de går att lägga in där också 👍 

skall kika på alla saker som går att avaktivera även gjort lista på alla plugin mm endel jobb men känns bättre än ett hårddisk krasch läge där man inte haft möjlighet att planera. 

Låter jättebra att de funkar med superior på separat disk. Hade ju gått att ladda ner igen men har för mig att det var ett par hundra gig å har en 4g sticka så tar ett tag 🤣 (märkt att jag blivit lite kräsen sen modem tiden 🙈🤣)

Tack alla 🤗

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Från Toontracks hemsida:

"Toontrack allows two(2) active authorizations at one time with four(4) total authorizations. This means that you can have two computers authorized to use your Toontrack product concurrently (however not in use at the same time, as per the EULA)."

https://www.toontrack.com/tag/authorization/

 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
On 10/27/2020 at 2:52 PM, crillemannen said:

Jag har alla mina bibliotek på separat SSD. Jag har inte behövt avaktivera några pluggar vid om installation av Windows. Toontrack har ju typ bästa nerladdnings Interfacet av alla. Bara lokalisera gamla root foldern i deras installer så slipper man tanka ner själva biblioteket igen.

 

 

Rätt många som har så. Slate, Kontakt mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
pme (oregistrerad)
48 minutes ago, Terror said:

Rätt många som har så. Slate, Kontakt mm.

Slate är sämst. Tankar ner allt och sedan ligger skiten i vägen. Värsta bloatwaren  i audio världen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
pme (oregistrerad)
12 hours ago, Terror said:

Hur menar du nu? 

Den laddar ner allt skit, även sånt som man inte köpt. Tex Air-EQ och FG-116 plus massor av andra som jag inte köpt.

Totalt waste of space och är bara där för reklam. Dvs bloatware.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
On 10/31/2020 at 9:19 AM, pme said:

Den laddar ner allt skit, även sånt som man inte köpt. Tex Air-EQ och FG-116 plus massor av andra som jag inte köpt.

Totalt waste of space och är bara där för reklam. Dvs bloatware.

 

Skumt, det gör den inte för mig. Jag får välja vad den ska ladda ner och inte ladda ner. Är du säker på att det inte är skit bakom spakarna? Frågade 2 andra producentkompisar och de säger samma som jag. Ingen har haft ditt problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
pme (oregistrerad)

Har varit fler som sett "problemet" på gearslutz. Kanske har de fixat problemet nu. Jag har inte uppdaterat på länge för att slippa få ner mer skräp. Lite synd, de borde släppa alla VMR som standalone och fixa VST3 kompatibiliteten så de går att använda i cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...