Jump to content
Annons

Dela med er av ert allra första utkast av en ny låt!


Jizzen

Recommended Posts

  • 4 veckor senare...
Annons
On 2020-09-06 at 21:27 sa slejnard:

Kul tråd! 
Jobbar ofta utifrån att få till en hel låt som sen kan modifieras. Den här är lite jazzigare än vad jag brukar Göra. Det ska dit trummor och elgitarr för att rocka till den. Men ändå ett embryo. Hur låter det? 
 

https://www.dropbox.com/s/rkj85w39o8ucox3/Jan Martinsson - This is not the end.mp3?dl=0

Så här blev min låt till slut. Jag behöll den jazzig med en kompis som vispade trummor och utan elgitarr 🎸 😊

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul idé, men min process är nog inte så strukturerad. 🙂 Jag börjar ofta med någon skönt ljud jag gillar, hittar något riff, låter det ligga och gro som ett schysst rödvin, tar upp det och hittar ett tema för texten, landar i något som är ganska klart och sen är resterande 80% peta, peta och peta igen.... Extremfallet är min debutsingel Corona, som jag påbörjade 2007, var inne och pillade lite till 2010, sen tog jag upp den i våras när Corona gav mig tid att återvända till musiken.

Jag mins från tonåren hur Adolphson & Falk berättade att de gjorde låtar på akustisk gitarr och att Fitzpatrick sen gjorde synthmusiken till klassiker som Blinkar Blå. Jag blev väldigt förvånad, vilket är väl varför jag minns det än... 🙂 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...