Jump to content
sylvestersam

Seriekoppla två ljudkort för fler inputs?

Recommended Posts

Jag ska köpa ljudkort för att spela in ett helt band.

Min första tanke var att köpa 2 st Focusrite Scarlett 18i20 3rd gen och koppla ihop via ADAT. Då får man ju 16 inputs.

Sedan blev jag tipsad om att man kunde köpa ett Focusrite Scarlett 18i20 och ett Focusrite Octopre och koppla ihop via ADAT. Då får man också 16 inputs.

Det skiljer sig inte speciellt mycket i pris men min fråga är nu, vad blir skillnaden egentligen? Är det ena alternativet bättre än det andra på något sätt?

Tips och hjälp uppskattas!

Länk till båda:

https://www.thomann.de/se/focusrite_scarlett_18i20_3rd_gen.htm

https://www.thomann.de/se/focusrite_scarlett_octopre.htm

Annons

Du får flera utgångar om du köper två interface.  Jag vet dock inte hur bra det går att köra två samtidigt. Men det verkar vara en mycket bättre deal med interfacen än octopre, som för övrigt saknar adat in vilket gör att man måste pilla med worldclock. Inget problem här men om du skulle vilja koppla in den till något annat interface som har adat men inte wordclock så blir det inte så bra. Jag kör med  RME och där kan man koppla in två lika interface och få dem att se ut som ett för tex en ASIO daw som cubase.

Sidan 23 i manual säger att de ska gå att köra som standalone. Läs manualen!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Senaste foruminläggen

• guyg7_red.jpg

Studiofestival – Skapa bästa 70-talssoundet!
    Höstens tävling är igång.
    Läs mer >

• Similar Content

• By Jesper Klein
      Tänkte höra om någon har erfarenhet av att spela in med alla 18 ingångarna på en gång med Focusrite 18i6? 
      Jag vill kunna spela in mitt egna 6-mannaband live alla på en gång och vi använder nästan enbart analoga instrument så jag vill därför kunna kräma ur så många inspelningskanaler som möjligt av mitt Scarlett 18i6. Har erfarenhet av 16 kanalsinspelning med 8 analoga in + 8 via separat ADAT interface vilken fungerat bra, men nu tänkte jag även försöka mig på att lägga till s/p dif-ingångarna. Som jag förstått det lär det bli 48 kHz som ska användas. Skulle behöva tips av någon som gjort detta - vad använde du för A/D-omvandlare som gav s/pdif-signalen? Har sett att det finns billiga omvandlare med RCA analog in - RCA spdif ut på typ Kjell & Co o likn för några hundra spänn - funkar dessa om man har linjenivå-ljudkälla?  Eller måste man ha pro audioprodukt typ micpre med digital ut? Någon tipsade om gamla effektburkar ala Lexicon som har sp/dif ut. Funkar dessa? Hur löste du word clock synk? 
      Min setup:
      Macbook Pro 2019  OS Catalina
      Logic Pro X
      Focusrite Scarlett 18i6
      Behringer Ultragain ADA8000 8 ch micpre / ADAT interface
      6 olika analoga rörbestyckade mikförstärkare: tlaudio5060, ART TPSII, Studio projectsVTB1, 2 ART tube som jag använder till ljudkällor som gitarrförstärkare, sång, line in elbas m.m. 

• By SeatbeltHands
      hej! spelar in i Logic, har steinberg ljudkort ( nyligen köpt), kopplar in RÖDE micken i INPUT 1 och pluggar in gitarren i INPUT 2.
      Problemet är att signal från Input 1 finns men inte från Input 2? När jag byter plats på micken och gitarren så är det samma problem Input 1 svarar men inte input 2 🙁
      Det skumma med det hela är att jag någon enstaka gång fick det att fungera i ett projekt och när jag öppnar det projektet så fungerar det fortfarande! men gör jag ett nytt projekt så får jag inte signal....
      när jag väl får signal från INPUT 2 oc har pluggat in gitarren så låter denna extremt knastrigt?
      HJÄLP!
    • By Nyhetsroboten
      Continuing UA's 60‑year legacy of audio craftsmanship, Apollo Solo puts professional recording within reach of serious desktop musicians and producers everywhere.

Sonically outperforming anything in its class, and featuring a studio full of classic gear emulations, Apollo Solo delivers album‑quality results, in real time, right out of the box.
      World-class A/D and D/A conversion — as heard on hundreds of hit records
      Unison™ mic preamp and guitar amp emulations from Neve, Avalon, Manley, Marshall, Fender & more
      Realtime UAD-2 SOLO Processing for authentic analog tones and ultra low‑latency recording
      Clear, detailed monitoring with the best‑sounding headphone amplifier in its class
      Available as Apollo Solo Thunderbolt (Mac/Win) or Apollo Solo USB (Win)
      Includes LUNA Recording System (Mac)
      Apollo Solo is now shipping worldwide for Mac and Windows.
      > Learn more about Apollo Solo Thunderbolt 3
      > Learn more about Apollo Solo USB
    • By Nyhetsroboten
      Haimhausen August, 2020 – RME introduces the HDSPe AIO Pro PCI Express interface card, the successor of the popular HDSPe AIO. The Pro version provides professional users in the fields of studio and broadcast with the same high channel count as well as analog/digital input and output variety of the HDSPe AIO. In terms of technical features RME has completely reworked the HDSPe AIO Pro, defining the current state-of-the-art in PCI Express cards.

The HDSPe AIO Pro features a total of 30 channels (14 input, 16 output), each with a maximum of 24 bit/192 kHz. This PCI Express audio interface is an all-in-one solution offering analog stereo input and output, an additional headphone output,  ADAT, SPDIF and AES/EBU I/O as well as one MIDI I/O. Like its predecessor, all in- and outputs can be used simultaneously.
      The new HDSPe AIO Pro is based on the reference processors AK5572 and AK4490 derived from the high-end AD/DA converter ADI-2 Pro. The analog input range also uses the circuit design of the ADI-2 Pro (+24 / +19 / +13 / +4 dBu). In addition, RME has enhanced the outputs with additional reference levels (balanced: +24 / +19 / +13 / +4 dBu; unbalanced: +19 / +13 / +4 / -2 dBu) which allows even more versatile integration into audio systems. The HDSPe AIO Pro features a dedicated attenuator in the output section, resulting in an increased signal-to-noise ratio and a lower output impedance at low reference levels.
      With the SteadyClock FS, the HDSPe AIO Pro features the latest clock and jitter rejection technology from RME. Based on a femtosecond clock SteadyClock FS reduces the intrinsic jitter when converting from and to analog over all digital formats to a new all-time low.
      A further highlight of the HDSPe AIO Pro is the newly developed, powerful and extremely transparent headphone output. Thanks to mute relay including switchable output levels, there is no unwanted crackling noise at the headphone output and the analog XLR and RCA outputs when switching on the computer.
      The HDSPe AIO Pro PCI Express audio interface card will be available from September 2020.
      The MSRP excl. VAT is 587.36 Euro.
      www.rme-audio.com

• By Nyhetsroboten
      July 16, 2020 - IK Multimedia's AXE I/O SOLO is the latest addition to its range of AXE I/O® high-end guitar interfaces with advanced tone-shaping features. It maintains the award-winning, best-in-class tone from the original while offering a more budget-friendly, mobile format.

AXE I/O SOLO is a compact, bus-powered 2-in/3-out USB audio interface that features IK's high-end PURE microphone preamp; an instrument input with proprietary tone-shaping options; an exclusive Amp Out to incorporate real gear into a recording setup; and 24-bit, 192 kHz converters with a wide dynamic range, for pristine recordings in all musical genres.
      AXE I/O SOLO can also act as a controller for use with IK's included AmpliTube® or other favourite guitar-friendly software, offering a complete, affordable solution for players who want the best possible tone for their tracks.
      A crystal-clear mic preamp
      AXE I/O SOLO offers IK's high-definition, Class A PURE mic preamp, designed for transparent and clean recording. An extended, flat frequency response captures the full tonal range of voices and instruments without colouring the sound. A best-in-class dynamic range ensures ultra-quiet recordings.
      Exclusive guitar tone shaping
      Proprietary tone-shaping options let users dial in the perfect settings for their instruments or coax a wider range of tones from a single instrument:
      First, an active & passive pickup selector adapts instantly to any instrument. The active channel bypasses unneeded gain stages, ensuring the signal is always as direct and uncoloured as possible.
      Next, AXE I/O SOLO offers both a PURE circuit for pristine, transparent sound and a JFET circuit for adding warmth and harmonics, all within a single device.
      Finally, IK's proprietary Z-TONE® impedance-adapting circuit lets users adjust the input impedance to interact with their guitar's pickups: at the maximum impedance, sounds are tighter, sharper and more precise, and at lower impedances the sound becomes thicker and bolder.
      These controls give guitars even more sonic character - with just a few minutes' experimentation, users can dial in a sound that perfectly fits the mix.
      Hassle-free re-amplification
      AXE I/O SOLO offers a streamlined re-amplification setup in a single box.  A front panel Amp Out lets guitar and bass players incorporate real amplifiers and stompboxes without the need for an external conversion box. This low-noise out also eliminates ground loops, to keep even the highest-gain re-amplification as quiet as possible.
      Premium sound throughout
      AXE I/O SOLO preserves the best-in-class dynamic range, ultra-low self noise and wide, extended frequency response of the original AXE I/O, ensuring premium sound quality for recording both instruments and vocals.
      Convenient connectivity and control
      1/4" balanced outputs and a headphones out provide comprehensive connections, and a "blend" knob mixes direct and processed signal for zero-latency monitoring.  In addition, AXE I/O SOLO also features two dedicated inputs for controller pedals and switches, plus MIDI In/Out, offering a range of options for real-time control over amp modelling plug-ins or recording software.

A massive software bundle
      For seamless, out-of-the-box recording and processing, AXE I/O SOLO comes bundled with AmpliTube 4 Deluxe, IK's powerful guitar and bass tone studio for Mac/PC, as well as a suite of T-RackS mixing & mastering plug-ins and Ableton Live 10 Lite recording software.
      Pricing and availability
      AXE I/O SOLO is now available from the IK Multimedia online store and from IK authorized dealers worldwide.
      For more information about AXE I/O SOLO, please visit: www.ikmultimedia.com/axeiosolo
      To see AXE I/O SOLO in action: www.ikmultimedia.com/axeiosolo/video
  • Veckans populäraste ämnen

• Senaste låtarna

• Utvalda pressmeddelanden

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.