Lars Jansson (oregistrerad) Postat 6 maj 2005 Postat 6 maj 2005 Jag köpte ett par begagnade Behringer Thruth 2031, fick dem i går och skulle koppla in i min lilla studio. Har hittills bara jobbat med hörlurar, som det håller ju som bekant inte i längden. Nåja. Har ett externt ljudkort, M-Audio Firewire 410, och kopplade med vanliga monotelekablar ut från kortet. Resultat: brum. Kopplade med samma kablar direkt ut från mitt digitalpiano in i monitorerna. Resultat: inget brum. Tittar i bruksanvisningen till monitorerna och ser att det är skillnad på balanserad och obalanserad anslutning via telekabel eller XLR-don. Kan nån förklara skillnaden på dessa kopplingar eller komma med allmänna tips på vad jag ska göra. Tacksam för all hjälp.
Itzhak Postat 6 maj 2005 Postat 6 maj 2005 här kan du läsa lite om hur balanserade kablar fungerar. känner inte till ditt ljudkort, men har du provat att använda balanserad 6.3-kabel, istället för "monotelekablar"? brum kan ju uppstå på massa olika sätt.
Piccazzo Postat 6 maj 2005 Postat 6 maj 2005 Eller så kan det vara jordbrum.. Tejpa över jorden å se om Brummet försvinner ...
Xancerman Postat 6 maj 2005 Postat 6 maj 2005 ett varningens finger! borttejpad jord är inte att rekomendera i längden.
Lars Jansson (oregistrerad) Postat 7 maj 2005 Postat 7 maj 2005 Till alla som legat sömnlösa och funderat över mitt problem: det var min skärm som brummade. Ska byta nätkabel och se om det hjälper. /Lars
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.