Jump to content
Annons

Mixning av Countryrock


zzeb

Recommended Posts

Annons
52 minuter sedan, mixamannen said:

Spontant är sången lite låg....basen tar över sången lite. Man blir lite irriterad. Ta fram sången och låt den bli kung! Annars är det bra! Min cup of tea! Låt trummisen tänka på sångaren också. Slå han lite.

Jävla bra sångare.   (!)

Ska försöka tygla bas(ist)en lite. Kanske sänka o skära lite frekvenser. Drar ner lite på trumvolumen. Höjer den där gapiga lite så blir han glad;)
Stort tack för tyck!

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, slejnard said:

Hej! 
Lyssnar iofs i mobilen men Låter bra! Höj sången i nivå ett milliuns. Speciellt eftersom du sjunger så bra! 👍

Bra låt! 

Ser över sångnivåer. Kom på att jag inte automatiserat sång volymen. Nog bra att gör det. Roligt att du tycker om sång o låt.
Stort tack för att du tog dej tid att lyssna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter bra!

Ja, upp med sången lite. 

Skulle vilja ha upp trummorna lite, jag skulle kört in närmickarna i en paralell kompressor och bara adderat lite lite av det, för att få lite mer grund i trummorna, kan också göra att cymbalerna blir lite mer uppvägda, för de känns slightly höga i volym nu i kontexen

Bra jobb!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, Casper Bjerkehagen said:

Tycker det låter bra!

Ja, upp med sången lite. 

Skulle vilja ha upp trummorna lite, jag skulle kört in närmickarna i en paralell kompressor och bara adderat lite lite av det, för att få lite mer grund i trummorna, kan också göra att cymbalerna blir lite mer uppvägda, för de känns slightly höga i volym nu i kontexen

Bra jobb!

Tror det ligger lite paralellkompression på. Testar att öka den. Testar att sänka OH mickarna också.
Stort tack för att du tog dej tid!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter kanon på alla sätt - kul! 🙂

Jag tycker att mixen låter riktigt bra, men håller med de tidigare om att sången kanske kunde komma fram lite lite mer.

Man skulle kanske kunna testa att dra ihop trummorna (inkl virvel-reverbet) lite mer mot mitten av stereofältet och låta gitarrerna stå för bredden - men det är nog mest en smaksak.

Härligt jobbat! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, mixamannen said:

Bumpar denna för den var så bra.

Tack😀

22 minuter sedan, Jayway said:

Låter kanon på alla sätt - kul! 🙂

Jag tycker att mixen låter riktigt bra, men håller med de tidigare om att sången kanske kunde komma fram lite lite mer.

Man skulle kanske kunna testa att dra ihop trummorna (inkl virvel-reverbet) lite mer mot mitten av stereofältet och låta gitarrerna stå för bredden - men det är nog mest en smaksak.

Härligt jobbat! 🙂

Tack för kanontips. Ska försöka sammanställa era råd i en ny mix.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, Jayway said:

Jo, en sak till förresten: Har du tänkt lägga på några sångharmonier? För mig är det som att låten bara ber om stämsång vid partiet som kommer efter ca 41 sek. 😉

Jag förstår vad du menar. Får väl lägga några stämmor också😀

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Skitbra låt! Här kommer lite feedback från mig:

- Försök att få ner överhänget en smula då det tar över lite.
- Lite mer kick och virvel skulle sitta fint.
- Sången behöver lite mer kompression och komma upp lite i nivå. I country brukar den generellt sätt ha väldigt mycket kompression.
- Även elgitarr-solot vid 1:27 kan du ta upp en hel del i nivå. Ungefär samma form kommer tillbaka senare i låten. Upp med den också!

Annars tyckte jag att det är väldigt bra början! Det ska bli kul att höra vidareutvecklingen på mixen 🙂

Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...