Jump to content
Annons

slejnard

Recommended Posts

Annons

Den finns där tror jag 😄 men jag har bara datorns eget ljudkort och eller grafikkortets eller mitt monitor kort så jag kan inte se hur man väljer ingångar för det finns bara två då det är min video dator. Videofilmer lirar fint i reaper i alla fall, försöker hitta hur man får ljudet att fastna på videon när man meckat lite med det men har inte hittat det ännu.

Föredrar nog Logic ändå, tex hur effekter listas är lite knepigt dom borde synas på kalen direkt tycker jag så man vet vad man har på den och inte i ett eget fönster.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den finns på kanalen nere i mixer delen och ligger uppe till höger på kanalens strip.

Att exportera ljud till video gör man i den vanliga render dialogen men det går lite långsamt och filmen blir kass då det verkar som att man inte bara kan byta ljudet utan måste koda om filmen också.

Det verkar som att det är vattentäta skott mellan audio och video branschen så all uppfinner hjulet på nytt. Fairlights ljudredigering som följer med mitt videoprogram suger i hur det funkar och i layouten/användare interfacet och i övrigt så suger ljuddelen i själva programmet också så det är därför jag söker en modern daw för mac som fixar att byta ljud i video utan att strula till upplösningen och formatet av videon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm det var en skum placering och funktion för att hitta en så viktig och enkel sak. Kanske inte är samma som jag hittade, undrar vad den är till för i så fall.

Nja det blir nog att stanna vid Logic och Mixbus 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...