tordA Postat 13 februari 2004 Dela Postat 13 februari 2004 Oh jag glömde. Här är min flickväns studio. Den är mycket grymmare än min. Ohhh, ser ut som "DOS" program i fönstren...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 13 februari 2004 Dela Postat 13 februari 2004 Vad i hela friden är det för burkar hon använder dbd? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 13 februari 2004 Trådstartare Dela Postat 13 februari 2004 Ok jag erkänner. Det är ingen riktig studio 😳 Det är 2 st 8086:or, ett keyboard, trasiga högtalare, en video och lite sladdar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 13 februari 2004 Dela Postat 13 februari 2004 KUNDE ha varit ProTools 0.08 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Miss9 Postat 13 februari 2004 Dela Postat 13 februari 2004 Kommer snart upp bilder p å en annan studio jag leker i som e större å STÖRRE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 13 februari 2004 Dela Postat 13 februari 2004 (redigerat) 😆 Redigerat 22 januari 2006 av Grahn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
insolitus Postat 13 februari 2004 Dela Postat 13 februari 2004 Härligt Grahn!! Där snackar vi mysighetsfaktor med den "soffgruppen"!! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 13 februari 2004 Dela Postat 13 februari 2004 Lägger ut en liten videosnutt filmat i min ministudio medans vi väntar på riktiga bilder... schyst videosnutt, äkta svart-vitt, ©OOL. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 13 februari 2004 Dela Postat 13 februari 2004 Haha jo filmat med en taskig Digitalkamera från 2000.... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 13 februari 2004 Trådstartare Dela Postat 13 februari 2004 (redigerat) Grahn den där filmen var riktigt mysig! Jag är glad att se att du verkligen fattat poängen med mysighet. Låten var också hur mysig som helst! Mycket mysigt jobbat. Redigerat 13 februari 2004 av dbd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 13 februari 2004 Dela Postat 13 februari 2004 Jepp hahaha tackar. Mysfaktor 9,5. Prioriteras högt i min studio. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
unbornichen Postat 13 februari 2004 Dela Postat 13 februari 2004 Haha! Spelar på en likadan synth som din flickvän dbd. Bandkompisens synth. Den är härligt, inte minst demo låten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 14 februari 2004 Trådstartare Dela Postat 14 februari 2004 Haha! Spelar på en likadan synth som din flickvän dbd. Bandkompisens synth. Den är härligt, inte minst demo låten. Jag har försökt övertala henne att ge den till mig, men hon vägrar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders M Postat 21 februari 2004 Dela Postat 21 februari 2004 hej alla på forumet! alltid kul med lite bilder så jag lägger upp några 😆 Min studio är förmodligen den Ofetaste som finns, men för att bidra med lite bilder: Det bästa med studion är väl utsikten Min kära blå! ingen höjdarsynt men användbar ibland För inspiration och ökad kreativitet 😳 har det lite trångt i min lilla studentlya så monitorerna t.ex. fick stanna i V-ås mvh Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
insolitus Postat 21 februari 2004 Dela Postat 21 februari 2004 Min studio är förmodligen den Ofetaste som finns, men för att bidra med lite bilder: Om jag hade haft det hade jag varit skitglad... 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
insolitus Postat 21 februari 2004 Dela Postat 21 februari 2004 Min studio är förmodligen den Ofetaste som finns, men för att bidra med lite bilder: Om jag hade haft det hade jag varit skitglad... 😆 För inspiration och ökad kreativitet Haha!! 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
patrik Postat 21 februari 2004 Dela Postat 21 februari 2004 dbd: WOW! Vilken frän studio, nu vågar man ju knappast posta några bilder på sin egna tafatta n00b studio 😳 Får ta och fixa en bild sen när jag fått upp båda skärmarna och köpt mina monitorer, så det ser ut som att jag har något mer än en tung, svart och stilren dator 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 21 februari 2004 Trådstartare Dela Postat 21 februari 2004 dbd: WOW! Vilken frän studio, nu vågar man ju knappast posta några bilder på sin egna tafatta n00b studio 😳 Får ta och fixa en bild sen när jag fått upp båda skärmarna och köpt mina monitorer, så det ser ut som att jag har något mer än en tung, svart och stilren dator 😆 Tackar! Den funkar som den ska 😛 Nice att du ska köra multimonitor, dock blir man ruskigt bortskämd med det efter ett tag 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 21 februari 2004 Trådstartare Dela Postat 21 februari 2004 För inspiration och ökad kreativitet 😳 Jag gillar starkt att du kombinerar sprit och lineär algebra 😆 Jäkligt nice utsikt förresten ja, vart bor du nu? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 21 februari 2004 Dela Postat 21 februari 2004 Jajemen, då kommer bilder på min gamla.. ehhh.. studio. Har inga bilder på min nya, ni får njuta av dessa så länge: Japp, alltså han som sitter bland mikrofonerna är min kamrat Daniel Engvall från skåneland. Han med skägget däremot, nej inte han, han den andra.. är jag alltså. Då fast inte nu, för nu har jag inget skägg, i övrigt är det jag. Varje studio behöver kylskåp, frys, dammsugare, sop&skyffel och trevliga gröna soffor att sitta i. Amatören vill gärna tro att detta är ett kök, men nej.. detta är en proffsisionell studio i mångmiljonklassen. Här har ni ett exempel på hur det kunde låta, gillar ni inte LoFi så gillar ni inte detta. Daniel är gitarr, sång, mixning och komposition. Jag är inspelning, syntar och mixning. Your browser does not support the HTML5 audio tag /Majken 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
insolitus Postat 21 februari 2004 Dela Postat 21 februari 2004 Japp, alltså han som sitter bland mikrofonerna är min kamrat Daniel Engvall från skåneland. Han med skägget däremot, nej inte han, han den andra.. är jag alltså. Då fast inte nu, för nu har jag inget skägg, i övrigt är det jag. Varje studio behöver kylskåp, frys, dammsugare, sop&skyffel och trevliga gröna soffor att sitta i. Amatören vill gärna tro att detta är ett kök, men nej.. detta är en proffsisionell studio i mångmiljonklassen. Hahaa!! 😳 Schysst låt föresten, speciellt kan du hälsa din kamrat att sången var grymt skön! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 21 februari 2004 Dela Postat 21 februari 2004 (redigerat) Ja tokskön låt. Härligt. ...jag kan slå vad om att det är inspelat i en miljarderskroners studio (har jag rätt?). Låter bra. 😳 Redigerat 21 februari 2004 av Grahn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 22 februari 2004 Dela Postat 22 februari 2004 Jajemen, då kommer bilder på min gamla.. ehhh.. studio. Har inga bilder på min nya, ni får njuta av dessa så länge hahaha, en dammsugare bidrar väldigt bra till vardagsrealism i musiken. själv försöker jag att få med en dammvippa på alla låtar 🙂 musiken låter bättre än Indie-Lofi ! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spyfly Postat 22 februari 2004 Dela Postat 22 februari 2004 Yeah! Låten var ju jättefin. Dammsugaren var också rätt cool. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 22 februari 2004 Dela Postat 22 februari 2004 hej alla på forumet!alltid kul med lite bilder så jag lägger upp några 🙂 Min studio är förmodligen den Ofetaste som finns, men för att bidra med lite bilder Din studio var ju iaf lätt mest välstadat och så har du tillochmed en krukväxt i fönstet. Vad är det du har för utsikt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 22 februari 2004 Dela Postat 22 februari 2004 (redigerat) Vet inte om bilden funkar, men lägger upp den ändå... Ska lägga upp en bättre bild så snart jag har en. Hmm... mindre städat just nu än vad det är på bilden. LoL. ska bli kul att jämföra! Min fina mickroKORG tjänar både som synt och midicontroller. Finns det något mer praktiskt kraftfullt monster än denna? 🙂 Vad som inte syns: Mixerbord Eurorack UB1002, Beyerdynamicslurarna DT 770 Pro samt min XM8500 mic. Tog bort, finns på sida 5 Redigerat 28 februari 2004 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baltazar Postat 22 februari 2004 Dela Postat 22 februari 2004 Vad som inte syns: Mixerbord Eurorack UB1002, Beyerdynamicslurarna DT 770 Pro samt min XM8500 mic. Du! hur är Eurorack mixerborden? Ska investera i ett såsmåmåningom men funderar på om man ska satsa på ett mackie-bord.. är de värt de extra slantarna nån som vet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 22 februari 2004 Dela Postat 22 februari 2004 Tja, jag kan egentligen inte klaga. Uppfyller mina krav. Men jag måste säga att det är en aning brusigt. Men eftersom jag kör mycket mjukvara och bara en del sång och en och en annan slinga från Microkorgen, så hörs det väldigt sällan i musiken. (Hör det väldigt sällan annars också, men jag är inget proffs, och har inga sådana ambitioner heller.) Vet inte vad mackie kostar. Men jag tycker Euroracket var värt pengarna, bara man är medvetet om att det inte är världens bästa. (Olika hårda rattar.) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 22 februari 2004 Dela Postat 22 februari 2004 (redigerat) Oh jag glömde. Här är min flickväns studio. Den är mycket grymmare än min. Hmm, vad var detta för synt? Ser ganska rolig ut. Jag är inte helbra på syntars utseende och namn. (Tyvärr, men lär mig mycket och snabbt 🙂) Påminner mig mest dock om min gamala Yamaha keyboard jag hade när jag var liten. Blir lite misstänksam... Redigerat 22 februari 2004 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 22 februari 2004 Trådstartare Dela Postat 22 februari 2004 Hmm, vad var detta för synt? Ser ganska rolig ut. Jag är inte helbra på syntars utseende och namn. (Tyvärr, men lär mig mycket och snabbt 🙂) Påminner mig mest dock om min gamala Yamaha keyboard jag hade när jag var liten. Blir lite misstänksam... Stämmer, det är ett gammalt Yamaha-keyboard 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.