Jump to content
Annons

Belamy gitarr??


Kornsan

Recommended Posts

Hej på er Studioiter...

Jag har en gammal gitarr som ser ut som en Les Paul typ och märket är Belamy. Funderade på att renovera den då den är ganska sliten, behöver nytt volymvred bland annat.

Vill helst fixa orginal, men hur jag än sökt på google, youtube etc så hittar jag ingenting om dessa gitarrer?

Är det någon som vet var märket kommer ifrån, om det går att få tag på delar etc. Finns även serienummer ingraverat på halsen, men hittar ingenstans där man skulle kunna lura ut hur gammal den är.

Tacksam för all info ni kan ge.

 

MVH

Andréas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Det är väl troligtvis ett märke som fanns under en begränsad tid och upphörde existera för att man sålde för lite. Det finns ju fler såna genom åren. Få tag på delar kan du nog glömma men det går ju alltid ersätta med andra delar så det behöver du knappast oroa dig för, antingen om du lämnar in den eller fixar den själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vilka potar som satt i dom nej det är ju sant men precis som du säger så går dom att ersätta då i princip alla kopior från den tiden sög ganska hårt på olika sätt så det ska vara ganska lätt att hitta. Står nåt om pickuperna dock men om det var original det framgick inte som jag såg i alla fall.

Men man kanske kan ringa och fråga typ det var lite det jag tänkte med mitt tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...