Jump to content
Annons

The Dark Of Light


slejnard

Recommended Posts

Annons

Bra å "catchig" lyssnar i mobilen med "dålig" bedömning. Känns lite old school son jag gillar. Kan inte sätta fingret på det,  men kan putsas lite. Reflektivt skulle jag personligen vilja ha ett annat sound på gitarslingan i bakgrunden. Mindre vass, lite mer värme, kanske ngn chorus/mild flanger?

Link to comment
Dela på andra sajter

Rackarns! Riktigt bra!!

Jag håller med vayzeria, men jag tycker att hela mixen är lite vass. Men det kan bero på den överdrivet höga virveln kanske? Den är till och med tar över låten efter ett tag, den låter till och med volymstarkare än sången.

Och så lirar gitarren fel/falskt vid 1:43 och 1:51.

Annars så är det riktigt bra! Gött jobbat!!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Är det en fysisk trummaskin du använder? Låter som det gjorde på 80-talet, dvs inte direkt övertygande verklig. Låter tråkig och mekanisk. Bastrumman dränks av basen. Tycker det händer inget med låten eller mixen. Bara står och stampar på. Skulle kunna bli bra om den gjordes om lite och få mer liv i låten/mixen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill oggså göra en sån låt ... avis !

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt! Skönt sväng och atmosfär.

Tycker också att virveln petar mig lite i öronen. Om du kör miditrummor kan du testa att byta ut virveln, denna är väldigt kort och lite som ett kantslag. Jag skulle vilja ha en lite varmare 70-tals virvel.

Som andra nämnt är låten lite platt. Jag skulle skala i versen, och sedan på med mer stämmor, stråkar och mer... av allt i refrängen.

Men, absolut en skön låt!  ?

 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Homer och Cathrine! Många bra tips från dig Cath 🙂 Just det där att skala av försöker jag tänka på men blir inte alltid så 😄. Har faktiskt en hel radda nya och nygamla låtar på G att spela in med riktig trummis. Kommer vara mycket noggrannare men ändå behålla feelingen i framförandet. 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Kaffeosande och briljant, precis som DoL! Gillar brötgitarrerna med extra mycket. Kanske inte din bästa sånginsats då det surar då och då. Jag förstår vad du vill göra med falsettsången reverbmässigt men det håller dessvärre inte då det flyter ut för mycket.

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för feedback CHAE. Lite osäker på om låten i sig är värd att göra en skarp och tiptop version med riktiga trummor och bättre framförande på alla plan. Vad tycker ni?

Börjar ha grymt många låtar nu som är snäppet över demostadiet. Men tiden, var är tiden att hinna allt? 😮 Har som mål 2019 att göra en ny EP men med låtar på engelska denna gång. Kanske tom räcker till en fullängdare ☺️ 

Tycker själv att mixen på youtubeversionen blev bättre så hoppas det är den ni lyssnar på. Ni kan bortse från den taffliga musikvideon där hunden fick ”agera” ??

Så här blev förresten fjolårets EP 🙂 som även finns på tuben

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...