kirtaphus Posted April 30, 2005 Share Posted April 30, 2005 hej allesammans..Jag är nybörjare på cubase måste tilläggas direkt. Jag har installerat ljudkortet M-audiophile USB alla drivrutiner som man ska försökt ställa in "Devices" inställningar så gått jag kan..men är inte 100% att allt är rätt inställt.. men på ASIO driver står mitt Audiophile kort PROBLEMET!! Jag får ingen audio ljudsignal på min transporter bara på mixerbordet!!! en sak jag uptäckt som verka fel är att på IN står det "in1" och på OUT står det BUS1 det ska väl stå mitt ljudkort Audiophile på IN och de gör de "inte" hur ändrar jag??.. jag ser inte mitt ljudkort när jag klickar och försöker ändra. ser bara IN1 och IN2 I övrigt får jag en signal när jag spelar in.. mobba mig inte nu.. säkert ett lätt fel 😮 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kirtaphus Posted May 7, 2005 Author Share Posted May 7, 2005 (edited) ok. nu förstår jag.. de är bara i midispår de ska synas i transporter inte i audiospår.. där syns de uppe i valda spår. fullt normalt allstå!!=) samma med IN1 trodde jag hade nått fel. 😉 Edited May 7, 2005 by kirtaphus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundin Posted May 8, 2005 Share Posted May 8, 2005 Funkar ljudet nu då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
alekks Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 Jag har läst igenom lite trådar och denna liknar mitt problem mest, så istället för att starta en ny så ställer jag min fråga i denna och hoppas att jag inte gör fel när jag gör detta ;P Mitt problem, jag vet inte hur jag får min guitarport så att GP signalen spelas in...? Jag har kollat massor under Device Properties och liknande och har ställt in så jag tror det skall vara... Men det fungerar inte riktigt... Någon som har kunskaperna att hjälpa mig? 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...