Jump to content
Annons

Söker låtkritik!


Recommended Posts

Annons

Riktigt bra låt och mix tycker jag. Det enda jag störde mig på var frekvenser i diskanten som jag tyckte skar lite i öronen. Runt 3000 Hz i kicken ligger ett klickigt ljud som jag hade sänkt. Skulle sänka överlag runt den frekvensen. Spela låten på hög volym och se om du hör frekvenser som skär. Leta sedan upp dom med EQ och sänk dom lite. Det är mitt tips!

Detta är såklart tycke och smak men jag tyckte det fanns lite i diskanten som kundes sänkas en del!

Annars tycker jag du har fått till det mycket bra! Gillade det skarpt! Låter proffsigt!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, ostfisk säger:

Riktigt bra låt och mix tycker jag. Det enda jag störde mig på var frekvenser i diskanten som jag tyckte skar lite i öronen. Runt 3000 Hz i kicken ligger ett klickigt ljud som jag hade sänkt. Skulle sänka överlag runt den frekvensen. Spela låten på hög volym och se om du hör frekvenser som skär. Leta sedan upp dom med EQ och sänk dom lite. Det är mitt tips!

Detta är såklart tycke och smak men jag tyckte det fanns lite i diskanten som kundes sänkas en del!

Annars tycker jag du har fått till det mycket bra! Gillade det skarpt! Låter proffsigt!

Tack! Även fast jag vant mig vid låtens skavanker håller jag med dig om en viss vasshet i kicken, nu när du nämner det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror introt skulle låta bättre om du kör enbart arpen för sig. Tempoökningen låter lite konstig tillsammans med det andra ljudet och kicken, men skulle nog vara lysande utan.

Arpbasen i uppbyggnaden har lite för mycket diskant. Den låter för vek och vass. Prova att dra ner lite på diskanten som ostfisk sa, kommer få den fetare. Använd dig av Peak EQ. Samma problem när den dyker upp i pausen. Värt att åtgärda då den kan bli riktigt skön om du bara får bort det överflödiga som stör.

 

Dessa saker var det som direkt stack ut för mig. Annars låter det riktigt bra!

Redigerat av -Johan-
Link to comment
Dela på andra sajter

Nice texturer osv! Man hör att du har hållt på ett tag.

Mixningen helt okej.

Överlag svårt att hitta nån weakpoint när du nämner att du bara är 16 år.

Keep doing what youre doing, investera i kunskap, Mix with the masters för mixning.

Studera Arr och komposition, musikteori ev, Välj gärna praktiska lärare som visar den musikaliska kopplingen direkt. På internet eller på IRL, Rick beato har mycket intressant, är inte så inne i musikteori själv, men som producent är det nog bra

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...