Jump to content
Annons

Tips på lurar som stänger ute brus/buller


candybag

Recommended Posts

Hej,

Åker en hel del tåg och buss, både i jobb och fritid. Det blir mycket dötid vilket är exemplariskt för att plinka beats och melodier på laptopen. Problemet är allt buller som läcker in från omgivningen!

Använder just nu Bose QC35 som förvisso har brusreducering, men det är c:a 500ms ljudlagg med bluetooth och jag har inte lyckats få lurarna att funka med både sladd och brusreducering samtidigt. Jag använder sladden för att slippa ljudlagget, men det är fortfarande mycket buller och skit som gör allt under 1khz till en gissningslek.

Har någon tips på lurar som dämpar rejält, alternativt trådade brusreducerande lurar? Har sneglat på Sennheiser PCX 480, men jag kanske ska strunta i brusreduceringen helt och satsa mer på dämpning och ljudkvalitet för de gånger jag t ex bara sitter på ett tyst hotellrum?

Neutral frekvensrespons är såklart uppskattat, men är beredd på att jag inte kan få allt på resande fot.

Hit me!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Beyerdynamic DT 770 pro både dämpar och låter bra. Har dom både vid tracking och till viss del mixning.

https://europe.beyerdynamic.com/dt-770-pro.html

Vill du ha billigare lurar som bara dämpar så har Thomann sitt eget märke liknande Vic Firth men de låter inget vidare. 

https://m.thomann.de/se/the_tbone_hd990d.htm?o=4&search=1531225692

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett par Sony 1000xm2 som jag tycker har ett riktigt skönt ljud för resor.

För mig är det lurar för resa så jag har inte mixat/spelat in med dom med brusreduceringen är enligt mig klart bättre än Bose QC35 II. Ljudkvaliteen är dessutom påtagligt bättre än tex Bose QC35 II. Du kan köra dom både trådlöst (högkvalitativ BT om du har ny Android) eller kabel. Brusreduceringen fungerar oavsett källa.

Att sätta på sig dessa med nedladdade spellistor (och filmer) och sen bädda ner sig i flygstolen gör resor över Atlanten till något positivt (så länge man åker BC i alla fall). 

Cheers

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...