Musiker81 Postat 27 maj 2018 Dela Postat 27 maj 2018 Hej Jag undrar om en slö och lågvarvig hårddisk kan påverka midiinspelningar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VayzeriA Postat 28 maj 2018 Dela Postat 28 maj 2018 Menar du att när midifler spelas upp i ditt program så hackar/segar sig projektet? Svar ja om det är en gammal disk samt ön du har många pluggar och litet minne så kan det spöka lite. Annars kan du ha för lite växlingsminne. Allt kan ha en möjlighet ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Musiker81 Postat 28 maj 2018 Trådstartare Dela Postat 28 maj 2018 När jag spelar upp midi i programmet så hackar inte projektet. Utan det som är lite konstigt är att när jag har spelat in ett midispår så brukar det fattas nån ton från ett eller flera ackord. Oftast bara en ton per ackord och ibland är det inte bara ett ackord det fattas nån eller en ton ifrån när jag spelar in ett midispår ibland är det flera ackord i ett enda midispår. När det fattas en ton i ett ackord brukar jag bara kopiera den övre tonen och sen klistrar jag in den där den saknade var. Jag har bara en plugg en pianoplugg The grand 3 och jag inga effekter heller det enda jag har är pianopluggen The grand 3. Jag har en pcstudio med windows 7 och 8 Gb i minne och en core i5 3.5 Ghz processor och ljudkortet jag har är ett RME AIO Pciexpress. Det jag undrar över är om det är normalt det här jag har beskrivit här eller kan det vara att hårddisken är för slö och borde bytas ut. Hårddisken är en 1 Tb Sata 300 32 Mb i bufferstorlek och 5900 rpm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 28 maj 2018 Dela Postat 28 maj 2018 Fel på midikeyboarden? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Musiker81 Postat 28 maj 2018 Trådstartare Dela Postat 28 maj 2018 Jag tror det kan vara att mitt digitalpiano är tungspelat för mig. Jag ska byta in det mot ett nytt lättspelat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Musiker81 Postat 29 maj 2018 Trådstartare Dela Postat 29 maj 2018 Ska jag vara ärlig så vid noggrannare tester så hackar det i projektet när jag spelar upp midi men det är bara ibland alltså rätt så sällan. Gör det någonting. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.