Jump to content
Annons

Gratis mjukvarusynt


Erik Hofstein

Recommended Posts

God kvÀll,

http://glenstegner.com/softsynths.html

Den lÄter hyfsat Àven om den inte lÄter minimoog. Tipsas iaf, gratis Àr bra. Det hÄller undan de dÀr piraterna ifrÄn att stjÀla. Det finns massor med bra gratis material. Bara sÄ ni vet.

Killen bakom den hÀr har ocksÄ gjort en ARP 2600, men den lÄter ganska bra men inte som en ARP 2600.

Med kÀra hÀlsningar,

Erik

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

ska kolla imorn. Gratis Àr ju aldrig fel.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Kanske en vettigare moog-aktig softsynth till rÀtt pris (gratis) designad av nÄn som faktiskt vet vad han sysslar med Àr VST:n Asynth av Antti Huovilainen. Den har kanske inte exakt samma layout som gamla minimoogen, men filteremuleringen Àr bland det bÀsta som finns att fÄ tag pÄ. DessvÀrre bara till PC.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 3 veckor senare...
gunnare (oregistrerad)
Jag kan meddela att minimogueVA nu finns i en splirrans version hÀr:

http://home.no/gunnare

v. 1.4 ...nytt Àr bl a utgÄng i stereo:)

/Bengan

Det er riktig.

Synthen blir nÄ utviklet i Norge. Utviklere: Richard Brooks, Glen Stegner og Gunnar EkornÄs.

Versjon 1,4 var ferdig pÄ fredag, men vi har lagt til nye lyder og gjort smÄ forandringer helt frem til i dag.

New features in version 1,4:

Stereo output. Glide time now stored with patch. Filter velocity. LFO-section. Overdrive. Autopan. Chorus. Delay section has option to set double delay time to right channel. Many new patches. Also I think the CPU spike when changing presets is smaller. The main focus has been to keep the CPU load down, and I think that is achieved. All new features are optmized so that they go to sleep mode when they are switched off.

Den kan lastes ned pÄ http://home.no/gunnare gratis. Dette er en synth spesielt for de som liker Ä spille soloer. Lydene er sikkert litt pÄvirket av at jeg spiller jazz. Ellers liker jeg brÄkete musikk som ekstrem-metal.

Til kommentaren over om ASynth. Det er er god synth, jeg har den i plug-in folderen min. HÄper MinimogueVA begynner Ä ta litt innpÄ etter oppdateringen til versjon 1,4.

Gunnar EkornÄs, Norge

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

gunnare (oregistrerad)

Glemte Ă„ si at stĂžrste fordelen med synthen er lav CPU-load.

Den tar ca. 3% CPU pÄ min P4 1,7 maskin. Vister til KVR forum der den hÞye CPU belastningen til Minimonsta Mehloman har blitt diskutert.

gunnar

Redigerat av gunnare
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

gunnare (oregistrerad)

Takk!

Dere kan stÞtte utviklingen av MinimogueVA ved Ä sende inn lydbanker (patches)til meg. Har en downloadside pÄ http://home.no/gunnare der jeg legger ut banker. Dere fÄr selvfÞlgelig full kredit, og navnet deres blir satt opp sammen med banken.

Vennlig hilsen

gunnar

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 3 mĂ„nader senare...
Hei!

Version MinimogueVA 2,0 ble lagt ut i dag. LUXUS versjonen er snart ferdig.

gunnar ekornÄs

VĂ€lkommen Gunnare! 😆

Mm.. Trevliga syntar du byggt. Som gammal analogsyntare sĂ„ blir jag lĂ€tt nostalgisk. đŸ˜±

En fundering som jag alltid haft.. Vad anvÀnder man för verktyg/programeringssprÄk för att bygga dessa VSTI prylar???

Ska kolla upp version 2.0 nu (mums..)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Är det inte dags att starta en gratispluggtrĂ„d för OS X? Jag börjar bli lite avundsjuk 😛

apulSoft har mÄnga pluggar.

 

Vill du hitta gratispluggar sÄ gör du det hos KVR. Annars kan du vÀl skapa en trÄd dÄ?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

En fundering som jag alltid haft.. Vad anvÀnder man för verktyg/programeringssprÄk för att bygga dessa VSTI prylar???

Programmet heter Synth Edit. Om du Àr van vid analogsynthar eller annan signalbehandling pÄ modulnivÄ kommer du snabbt komma igÄng.

Och nĂ€r du vĂ€l Ă€r klar med din första skapelse, presentera den hĂ€r pĂ„ forumet! 😛

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Programmet heter Synth Edit. Om du Àr van vid analogsynthar eller annan signalbehandling pÄ modulnivÄ kommer du snabbt komma igÄng.

Och nĂ€r du vĂ€l Ă€r klar med din första skapelse, presentera den hĂ€r pĂ„ forumet!  🙂

Va frĂ€ckt! 😛

Tack för tipset.. Ska sĂ„ fort jag kĂ€nner kreativiteten flöda försöka Ă„terskapa min gamla saknade Korg MonoPoly 😄

KorgMonoPoly.jpg

EDIT: En lÀnk sÄ ni fÄr höra hur denna underbart aggresiva synt egentligen lÄter: Korg MonoPoly Demo sounds. Det jag saknar i denna demo Àr det otroliga formant/sync ljud som Prophet 5 Àr mest berömd för men som just MonoPoly gjorde mycket bÀttre och fetare tack vare sina 4 oscillatorer

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...