Jump to content
Annons

Knäpper i mp3 efter bounce


Ezzet

Recommended Posts

Hej, 

Sitter i Cubase Pro 8 som tjänat mig väl i 2 års tid, men nu har jag ett problem. När jag bouncar ner en mp3 av ett projekt resulterar det i oregelbundna knäppande ljud i mp3-filen. Vet att det hänt mig på ett projekt innan som jag har liggandes och inte gjort något av, men det här projektet behöver jag använda till en grej så det är mer brådskande. 

Vid ny bounce hamnar knäppande ljuden på nya ställen. Har testat starta om projektet.

Ska börja dra bort pluggar och göra uteslutningsmetoden, men man önskar ju helst förstå problemet snarare än att behöva limitera sig till att "några pluggar/effekter kan bli så." 
 

Någon som vet vad det kan bero på?
 
Mvh Sune
Redigerat av Ezzet
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
12 minuter sedan, woollie säger:

Händer samma sak om du bouncar ut en wav?

Blir det skillnad om du bouncar i realtime eller offline (kanske heter något annat i Cubase)?

Vilken buffer size har du och hjälper det att öka den?

 

Yes, samma sak med WAV.

Aldrig testat förut i realtime, men det löste problemet. 😄 Hur kan det komma sig?

Detta ljudkort tillåter mig inte att välja Buffer Size men Latency (Antar effekten är densamma?) Testade tidigare att öka till 8.0 ms (Brukar ha 2.0 utan problem) och det ändrade ingenting i bouncen.
5a625cc4e4987_Skrmklipp2018-01-1921_54.17(2).thumb.png.53ff92dd8cb3095960454e9e831e4ea0.png

Link to comment
Dela på andra sajter

På 2018-01-19 på 22:41, drloop säger:

Låter som för kort release på bassynten.  Testa och öka amplitud releasen liiite.

Förstår vad du menar, liknande knäppande kommer om jag drar ner releasen men då hör jag det ju även i DAW, påverkade inte bouncen när jag ökade.

På 2018-01-19 på 23:25, slejnard säger:

Låter som skivknaster när vinyl spelas. Det  är inte digitaldist då? Nån plug-in som är maxxad/överstyrd?

Icke, ganska sparsmakat med pluggar överhuvudtaget i projektet.

 

👍 Öppnade upp idag och gjorde en standard mp3-bounce och vips lät det bra helt plötsligt! Kan inte se något jag ändrat från föregående session. Märkligt, återkommer snabbt som ögat ifall det kommer tillbaka. 👍 

Tack för råd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...