Jump to content
Annons

Reason Essential nog för att skapa musik tycker ni?


dyngapa

Recommended Posts

Har en stram budget till mitt musikskapande för tillfället, ska flytta genom halva Sverige och har familj bla bla... 

Så duger reason 10 Essential tycker ni? Och kan man köpa till enstaka instrument och effekter senare av det man behöver?

 

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
På 2018-01-16 på 06:22, Vesuvius säger:

I Reason Essential följer det med en del syntar. Förlitar du dig även på gratissyntar?

Både och. Jag brukar passa på när det är rea. Häromdagen laddade jag ner Synthmaster player free som är deras nedbantadde synth med enbart presets och ett fåtal parametrar att skruva på. 500 presets gratis, uppgraderbar till 1700 presets för $20 med rabattkupong. Passar mig utmärkt då jag är mer låtskrivare än ljudkonstnär. 

Gratis är även Piano One som lär vara samplingar från en Yamaha C7 flygel. Jag köpte dock nyligen även en dyr flygelplugg på rea.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag kör både Reason (fullversion) och Tracktion. Tracktion 6 är gratis och bra. Jag har kört Tracktion sedan version 2 och uppgraderade till version 8. Man kommer långt med gratis syntar och bibliotek. Fördelen med Reason Essential är att man får ett stort ljudbibliotek och effekter med redan från start. 

En av mina favorit syntar Synth1 är en grym synt. Gratis och har en stor användar community som skapar ljud.

Info om Synth1 finns här  http://www.kvraudio.com/product/synth1-by-ichiro-toda

Den här snubben har gjort redigt bra moderna patchar till synth!

http://www.noisecrux.com/2013/07/14/synth1-vst-instrument-free-bank-of-presets/

 

Ljuddemo av patcharna

 

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inget om reason men Effekter och Plugins finns det gott om gratisversioner. Att köpa en plugins och sample är sällan nödvändingt även om både jag och många andra gör det. Jag antar att man kan uppgadera sen så köp det och testa och uppgradera i värsta fall. 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...