Jump to content
Annons

Installera Melodyne?


damien thorne

Recommended Posts

Tidigare hade jag installerat Sonar Platium och Melodyne på en laptop. Då kunde man högerklicka på ett audioklipp. Då fanns Vocalsync och Melodyne under "Region FX".

Nu har jag installerad programmen på en ny dator, men då finns bara Vocalsync under "Region FX". Melodynde saknas. Men Melodyne finns under "Insert", "ReWire Device". Finns även som standalone.

Hur får jag in Melodyne under "Region FX"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Får det inte att fungera.

Jag har inkluderat mappen där Melodyne.dll finns i Cakewalk Plug-in manager.

Där finns den med under "Plug-in Categories", "VST Audio Effekt (VST)".

Den verkar ha hamnat fel på nåt sätt. Den finns med om jag högerklickar, "insert effekt", "audio effekt", "vst2". Men om jag klickar på den så öppnas melodyne, men den är bara tom.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu testat att kopiera in filerna "melodyne.dll" och "melodyne.vst3" i alla mappar som jag hittat som innehåller plugins. Har även inkluderat dom mapparna i "plug-in manager". Hittar ändå inget nytt när jag skannar eller starar om programmet. Fortfarande är det bara "vocalsync" som finns under "region x"

 

Nån som vet vad jag gjort för fel eller har nåt förslag på hur jag ska lösa det?

Jag har även testat att installera om programmet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...