Jump to content
Annons

Bjud in de "riktiga" proffsen!


wonderboy

Recommended Posts

Hej!

När Studio, t ex i sin inspelningsskola, är på besök hos olika tungviktare på studio-området, kan man inte då be dem att komma med lite kommentarer i de "hetaste" trådarna som behandlar det de är experter på?

T ex så kommer det kanske en inspelningsskola som fokuserar på inspelning av hårdrockstrummor eller 60-talspoptrummor. Samtidigt eller några dagar efter att numret utkommit så går "truminspelningsexperten" in på forumet och läser några trådar som Studios moderatorer tipsat om. Han lägger in sina egna kommentarer till det som frågats eller påståtts och vips så har vi fått svar på allt! Nä, men allvarligt, det skulle vara kul för oss här på forumet att få höra tungviktarnas kommentarer om våra inspelningsvedermödor och få uppmuntrande tips på vägen. Det skulle också ge en snygg koppling mellan tidningen och forumet.

Sen kan vi kanske inte räkna med att alla tungviktare kommer att hänga här varje dag fortsättningsvis men bara att de tittar in och droppar några kommentarer hade varit kul. Om de är rädda för att vi skall överösa dem med tiggar-pm och annat, kanske man kan ordna så att vi inte kan nå dem annat än om de läser trådarna.

T ex tror jag att trådar som "Inspelning av trumset", "Efterbearbetning av trumset" och andra sådana trådar hade fått ett lyft av detta och blivit en stor källa till kunskap och inspiration.

Vi har ju idag t ex AOlsson som är aktiv och behjälplig med högt som lågt på Protools-forumet. Tänk om denna idé skulle generera ett par tungviktare på "Inspelning" eller "Mixning"!

Vad tror Ni? Kan man förädla idén ytterligare? Kom med förslag!

Jag har alltid velat fråga Suurna om goa sound på flera av Rebecka Thörnqvists skivor och Glaumann om hur han tänker när han mixar Rammstein!

Redigerat av wonderboy
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag tror inte det. även om det kanske skulle vara en hjälp för vissa.

det finns redan otroligt många duktiga, kunniga personer här, som svarar på allt möjligt.

tanken med artiklarna i tidningen är väl att folk ska köpa dem för att få experttipsen? snarare än att de ska komma till forumet och svara på frågor.

jo, det hade varit trevlig, men du vet ju att samma frågor kommer upp helta tiden och ytterst få bryr sig om att leta efter tidigare svar. Det effektivaste för oss som hänger här hade varit om inspelningsartiklarna funnits tillgängliga via nätet och fullt sökbara. men det kommer inte att hända.

en kul idé som knappast kommer att fungera praktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

kan man inte då be dem att komma med lite kommentarer i de "hetaste" trådarna som behandlar det de är experter på?

Det är lätt att se hur tidningen drar nytta av forumet, inte lika uppenbart vilken nytta tidningen har för forumet. Om 'experterna' blev inbjudna att delta i diskussion kring tidningens artiklar och närliggande trådar så skulle forumet bygga vidare på tidningens artiklar och ta det hela ett steg vidare. Det här är en bra idé, wunderbaum!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det hade vart en skitbra idé om man hade fått det att fungera.

Särskillt om man kunde få dom att lyssna på demosidan och säga vad som behövs göra och vad som är fel. Hade ju vart kalas.

Men om det går att lösa är ju en helt annan femma.

Tror ju inte att dom skulle göra det gratis bara för att Olsberg ber dom snällt, utan dom vill väll a lite klöver för att dom avsätter tid för detta. Och nu vet ju inte jag hur pigga Studio är på att hosta upp pengar för en sådan sak.

Men det va ju en bra idé i alla fall!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Joachime har alltid varit en bra pöjk!

Jag menar inte att gubbarna skall sitta och jobba heltid. De kan väl för fan sätta sig i en timme eller två, läsa trådar de blivit tilldelade och göra ett par inlägg. Moderatorerna har ju bra koll på vad som brukar vara de vanligaste/ viktigaste frågorna och kan ge varje gubbe en till fem trådar. Vi skall inte vara negativa, Zickzack lille!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...