Jump to content
Annons

INGEN vet vad denna musiken från svenska Robinson kommer från!


Ziggy

Recommended Posts

En av säsongerna 1999-2005. Där fanns en låt med som säkert spelades i flera avsnitt (i samma säsong), eftersom jag minns den så väl plus att den aldrig lämnat min hjärna ifred. Jag har aldrig glömt den och spelade in en 11 sekunders-snutt snabbt. Det jag spelat in är dock det enda jag minns av den.
Kan någon vänlig själ berätta för mig vad det är för låt. Klicka på play, länken är streamande.

Har läst en del, och Robinson har använt sig av en del filmmusik. Tex från The Rock (1996). Jag har dock scrollat igenom OST för The Rock men inte hört min snutt. Det är nånting med den där låten som gör att jag aldrig kommer glömma den. Den etsade sig fast. Ska jag behöva dö utan att veta eller finns det nån 'nörd' här som känner igen den?

http://www.filefactory.com/stream/2xvzpqloazof#

Redigerat av Ziggy
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är du säker på att detta är från Robinson? Jag får vibbar av något helt annat när jag hör det där.

Oja, det är i Robinson - som jag hört den, och inte senare än 2005.

Vibbarna du får kan mycket väl komma sig av att det är filmmusik, och att du sett filmen den spelas i / är skriven till.

Har du kollat med svt ?

Ja men det kunde jag ju testa! Kanske kan få lite info om vilken musik som funnits i de olika säsongerna. Tack för tipset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Men det kanske bara var en snutt som gjorts för såna här typer av program och inte är längre än den som spelades i programmet? Jaja men lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett långskott: Det låter ju förvisso inte som klippet du lagt upp men det kan inte vara denna? https://youtu.be/Fm-l_zD--j0?t=2m13s

Tack, nej det är inte den. Låten går, om inte exakt, så i det närmaste exakt som jag spelade.

kolla Mikael Anderfjärd

 

http://www.imdb.com/name/nm1326297/

eller A. Kinger de har gjort en del ihop till Robinson

Tack du också. Har kikat på dom båda nu. Kom inte närmare tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns lösningar där man antingen direkt på internet eller via att ladda ner program kan spela in det man har via en mikrofon och få förslag på vad det kan vara. Det kanske kunde vara nåt?

Jag har ingen mikrofon, men hittade en sajt där man kan ladda in slingan via ett flash-keyboard. Fick ett förslag om en vietnamesisk smörschlager, men det lät inte rätt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns lösningar där man antingen direkt på internet eller via att ladda ner program kan spela in det man har via en mikrofon och få förslag på vad det kan vara. Det kanske kunde vara nåt?

 

Jag har ingen mikrofon, men hittade en sajt där man kan ladda in slingan via ett flash-keyboard. Fick ett förslag om en vietnamesisk smörschlager, men det lät inte rätt.

Jag testade både Shazam och Soundhound men fick inga träffar. Troligtvis beror det på att snutten som jag ville analysera inte är originalet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, nej det är inte den. Låten går, om inte exakt, så i det närmaste exakt som jag spelade.

Ok! Tycker mig faktiskt minnas ditt klipp från Robinson. De hade ofta bra och passande musik till avsnitten på den tiden. Men vet inte vad det är för stycke..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...