Jump to content
Annons

Projektfil invalid efter att ha sparat


HoboRec

Recommended Posts

Annons

Inte vad jag vet, tyvärr. Mitt enda råd är att spara i många individuella filer. Själv delar jag upp sparningarna i formatet Vxx-xx, där V01-12 betyder Version Arbetsdag 1 - Dagens Sparning Nummer 12. Utvecklade detta under Premiere visserligen, men har insett att många program har samma problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här hjälper dig kanske inte nu, men Cubase har en autospar-funktion. Själv har jag satt den ganska lågt, vill minnas var 7:e minut. Eller om det var var 5:e. Sen loopar Cubase själv och har aldrig mer än högst tio (tror jag) backup-filer. Men du får ju hela tiden det senaste, vilket kanske är det viktigaste.

Jag brukar även spara en ny version på filen i princip varje gång jag öppnar ett projekt, bara med en löpsiffra. Datum och sånt håller ju OS:et reda på.

Däremot hade det varit fint med något versionshanteringssystem för Cubase-projekt... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Det borde finnas en .bak på samma ställe som din .cpr. Gör en kopia av denna .bak och kalla den nyttnamn.cpr och öppna de med cubase, det är dock inte den senaste versionen så du kan missa något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...