StarCruiser Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 Hej, jag är ute efter en effekt som bäst(?) kan beskrivas som "baklänges reverb", dvs jag vill att reverbet skall starta innan själva ljudet och växa i styrka, fram till den punkt som själva orginalljudet startar. Någon som kan tipsa? //Mvh Magnus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majken Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 Vänd ljudfilen bak-och-fram sedan lägger du på reverbet så att det "fastnar" i ljudfilen. Vänd seedan ljudfilen rätt igen och vips så kommer efterklangen börja innan själva ljudet. Går även att göra med delay och liknande tidsbaserade effekter. /Majken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itzhak Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 det finns lite olika beroende på hur du tänkt dig, men du kan prova med att: -kopiera spåret (gör det gärna till ett stereospår) -vänd på det kopierade spåret(reverse). -lägg på den effekt du vill ha, och lägg på så mycket så du inte har kvar orginalsignalen -vänd på spåret igen, och så har du ditt "baklängesreverb" (förhoppningsvis i stereo) och kan själv välja hur mycket reverb du vill blanda ihop med orginalspåret (som finns kvar i orört skick) Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarCruiser Posted April 25, 2005 Author Share Posted April 25, 2005 Tack Itzahk och Majken! Precis vad jag tänkt mig, borde kanske kunnat räknat ut det själv... /Mvh Magnus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts