Jump to content
Annons

eligolf

Recommended Posts

Hej, har på senaste tiden börjat köra FL 11 64-bitars på en Win10 PC. Ett problem jag upptäckt är att datorn fryser och jag måste stänga av den på hårdvaran. Är det något ni har varit med om? Då det händer ca 1-2 gånger per dag börjar det bli väldigt irriterande. Jag har (nästan) uteslutit att det är något fel på datorn eller annan mjukvara då jag testat att använda datorn utan FL och då funkar den fint i flera dagar. Har heller inga CPU- eller RAM-spikar utan den kan frysa när som helst, även under låg belastning.

Är det något knas med kompatibiliteten mellan FL och Win10? Eller kan det vara något plugin som är korrupt? Tycker det är konstigt att FL (eller något plugin) skulle ha så stor inverkan så att den kan frysa hela datorn dock. Någon som har tips på vad jag kan göra för att få bort problemet?

Mvh Elias

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Det är i alla fall inte FL fel. Det kan vara drivrutiner, men det troligare att det är ett HW problem som bara syns när man presser på hårt. Det kan vara allt från minnen till en fläkt som inte snurrar som den ska. Det finns programvara man kan ladda ner för att stressa maskinen för att provocera fram felen. Har man ett bra moderkort så brukar det gå att tweaka lite för att bli av med felen. Tex höja eller sänka spänningar etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svar! Men då det bara är när jag kör FL som detta händer så har jag svårt att tro att det är HW fel. Jag ligger inte ens på 50% av max på varken RAM eller CPU när den fryser. Har du något tips på sådan programvara som man kan testa datorn med? Skadar ju inte att försöka 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Jag föredrar att ladda ner en boot cd med linux. Tex fedora24, sedan kör man tex programmet stress. Då blir man av med att det skulle kunna vara något som är installerat som ställer till det. Problemet är bara att om man inte lyckas stressa den till att få problem så vet man fortfarande inte att hårdvaran är helt OK. Fråga någon som kör windows...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...