Jump to content
Annons

Kore 2 som controller för Cubase Eq funkar men kan man justera q-värde?


suprapappa

Recommended Posts

Hallå!

Fick äntligen liv i min gamla Native Instruments Kore 2 och lyckades hitta någon slags instruktioner för hur man använder den som controller för Cubase EQ.

http://recording.de/Community/Forum/Sequencer/Cubase_und_Nuendo/143364/Post_1476101.html#P_19

Det är dock skrivet på tyska vilket jag endast förstår väldigt knappt. Det finns en länk till en mp3-fil i det andra inlägget som ska döpas om till RAR som innehåller en fil för Cubase och en för Kores controller editor. Man behöver dessutom använda en äldre controller editor då den nya tycks sakna stöd för Kore.

Jag har fått det att funka så till vida att jag kan styra frekvens och gain och det funkar väldigt bra med Kores steglösa rattar. Det ser dock ut som att det på något sätt ska gå att styra q-värdet också men jag förstår inte hur. Någon som är mer teknisk och förstår tyska?

Danke Schön!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...
Annons

Bumpar denna 2 år gamla tråd. Var på väg att skriva en ny men sökte på Kore och hittade ovanstående.

Har nu återigen installerat Kore och skulle i första hand vilja få den att kunna styra EQn i Cubase. Jag testade med olika CC-värden i  NI Controller Editor men det verkade inte som det spelade någon roll vad jag skrev i för CC-värden innanför den oranga ramen på den bifoage bilden. Däremot när jag ändrade värdet där jag har ritat till höger funkade det. 

Men precis som innan lyckas jag styra gain och frekvens med Track Quick Controls. Finns det någon möjlighet att t.ex. få knapparna på Kore (över eller under rattarna) att ändra funktion på vad ratten styr och växla till q-värde?

Kan man dessutom växla mellan olika uppsättningar för att styra andra saker?  Jag har en Qcon Pro som jag kan använda för fader men där är rattarna för grova och hackiga för att funka bra som eq.

 

 

 

 

Kore_LI.jpg

Redigerat av suprapappa
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Nuvarande version av cubase klarar inte mer än 8 stycken QC per track. (Jävligt sunkigt med tanke på att man kan 16 plugins per track och en del pluggins behöver kanske 32 egna.) Men har du väl fått de till att sända QC så är det bara att höger klicka och mappa till en av QC kanalerna. Alternativt om det är en mindre bra plugin så kan man öppna  Quick Control på  spåret i projektets "arrangörsvy". 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...