slejnard Postat 28 juni 2016 Postat 28 juni 2016 Hej, gjorde nĂ„t funkdoftande. Undrar vad ni tycker? Hur Ă€r lĂ„ten, framförandet o produktionen? / eders slej đ
CHAE Postat 28 juni 2016 Postat 28 juni 2016 Sley & the family Stone! đ Jag gillar det men jag tycker att basen dock kunde vara "tjockare", nĂ„got mer komprimerad och mer i allas ansikten. Wah-wah:n Ă€r cool men kunde vara lite tajtare i ljudbilden. Gitarrfigurerna Ă€r sköna och OH:t pĂ„ trummorna Ă€r dundernajs! "Keep dat phunk comin', baby!" VĂ€nligen, CHAE
Dark Of Light Postat 29 juni 2016 Postat 29 juni 2016 Jah, hÄller med. Skönt funksvÀng och bra avslappnad sÄng med skön attityd. Kpd.
Bloeas Postat 29 juni 2016 Postat 29 juni 2016 Tummen upp! Men vart Àr highhaten eller nÄgot som hÄller takten? Saknar nÄn perkussion.
slejnard Postat 29 juni 2016 TrĂ„dstartare Postat 29 juni 2016 Tack sĂ„ mycket för all feedback pojkar! Bra idĂ© att ha nĂ„t markant takthĂ„llande Bloeas. Vet inte om kanske hi-hat försvinner lite med digitaltrummorna. Eller för lĂ„gt mixade i EZ drummer. Men ett Ă€gg eller shaker kanske kunde fungera ovanpĂ„ allt? Koklocka? đź
kristiang Postat 29 juni 2016 Postat 29 juni 2016 LĂ„ter bra! Som CHAE skriver sĂ„ vore det bra med lite tjockare bas sen kanske sĂ€nka sĂ„ngen ett litet snĂ€pp för mina öron đ Trummorna lĂ„ter riktigt bra! Lite ytterligare percussion som redan skrivet skulle nog fylla ut lite extra helt klart.
slejnard Postat 29 juni 2016 TrĂ„dstartare Postat 29 juni 2016 Tack tack đ Ska göra nĂ„gra justeringar enligt era tips.
k9 (oregistrerad) Postat 30 juni 2016 Postat 30 juni 2016 Skön lĂ„t detta. Skulle vilja ha aningen mer bas jag ocksĂ„ dock. Highhaten försvinner nog lite för att det Ă€r sĂ„ mycket instrument som ligger i ungefĂ€r samma omfĂ„ng som den gör. Kan du mixa om och kanske panorera lite sĂ„ att det blir mera utrymme för highhat pĂ„ ett nattuligt sĂ€tt sĂ„ skulle nog lĂ„ten vĂ€xa med det. Vet inte om jag tycker det vore en sĂ„ bra idĂ© att köra med en t ex koklocka eller klaves för att fĂ„ en tydligare uppfattning av takten. Ăven om det skulle underlĂ€tta för dem som inte lyssnar sĂ„ mycket pĂ„ musik som svĂ€nger pĂ„ samma sĂ€tt som denna typ av funk-rock gör, sĂ„ skulle det kanske kĂ€nnas som att du slĂ€ngde in en ful och obekvĂ€m ledstĂ„ng som pajar det hĂ€rliga stöket i lĂ„ten. Men fĂ„r du till det sĂ„ kan det ju bidra med en snygg och bekvĂ€m ledstĂ„ng, samt kanske bidrag med ett hĂ€ng eller ett driv i lĂ„ten med. Men jag gillar stöket och den rĂ„a kĂ€nslan som lĂ„ten har nu. Passar din röst som lĂ„ter lite punk, blues och metal samtidigt, nĂ€r du sjunger sĂ„ hĂ€r. NĂ„got som jag gillar med just din röst, för att vara tydlig pĂ„ den punkten. Du levererar igen tycker jag. đ B) đ
Bloeas Postat 30 juni 2016 Postat 30 juni 2016 Hehe, ja koklocka kan man aldrig fĂ„ för lite av đ
slejnard Postat 30 juni 2016 TrĂ„dstartare Postat 30 juni 2016 Tack för lĂ„ng och skön feedback k9. DĂ„ vet jag att jag Ă€r pĂ„ rĂ€tt spĂ„r. đ Precis min tanke Bloeas! đ Koklocka Ă€r fint! đ
karllinus Postat 1 juli 2016 Postat 1 juli 2016 Nej skippa hivat osv! Gillar skarpt nÀr man tvingas "leta" lite med örat i rytmerna. BehÄll det som det Àr!
slejnard Postat 1 juli 2016 TrĂ„dstartare Postat 1 juli 2016 Ok. Bra idĂ© det ocksĂ„. Vet precis hur du menar đ
k9 (oregistrerad) Postat 1 juli 2016 Postat 1 juli 2016 Jo virveln Àr nog mera viktig i denna lÄt. Som det Àr just nu sÄ leder virveln ju och bidrar till ett omvÀxlande driv och hÀng. Karllinus har helt rÀtt. Och du gjorde alltsÄ rÀtt med mixen till att börja med.
slejnard Postat 3 juli 2016 TrĂ„dstartare Postat 3 juli 2016 Lyssnat igen och jag lĂ„ter den nog vara och gĂ„r vidare med andra projekt. Tack för alla tips! Guldforum och nu verkar inlĂ€ggen funka ocksĂ„! đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.