Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Sley & the family Stone! 😎

Jag gillar det men jag tycker att basen dock kunde vara "tjockare", nÄgot mer komprimerad och mer i allas ansikten. Wah-wah:n Àr cool men kunde vara lite tajtare i ljudbilden. Gitarrfigurerna Àr sköna och OH:t pÄ trummorna Àr dundernajs!

"Keep dat phunk comin', baby!"

VĂ€nligen,

CHAE

Postat

Tummen upp! Men vart Àr highhaten eller nÄgot som hÄller takten? Saknar nÄn perkussion.

Postat

Tack sÄ mycket för all feedback pojkar!

Bra idĂ© att ha nĂ„t markant takthĂ„llande Bloeas. Vet inte om kanske hi-hat försvinner lite med digitaltrummorna. Eller för lĂ„gt mixade i EZ drummer. Men ett Ă€gg eller shaker kanske kunde fungera ovanpĂ„ allt? Koklocka? 😼

Postat

LĂ„ter bra! Som CHAE skriver sĂ„ vore det bra med lite tjockare bas sen kanske sĂ€nka sĂ„ngen ett litet snĂ€pp för mina öron 🙂 Trummorna lĂ„ter riktigt bra! Lite ytterligare percussion som redan skrivet skulle nog fylla ut lite extra helt klart.

k9 (oregistrerad)
Postat

Skön lÄt detta. Skulle vilja ha aningen mer bas jag ocksÄ dock. Highhaten försvinner nog lite för att det Àr sÄ mycket instrument som ligger i ungefÀr samma omfÄng som den gör. Kan du mixa om och kanske panorera lite sÄ att det blir mera utrymme för highhat pÄ ett nattuligt sÀtt sÄ skulle nog lÄten vÀxa med det.

Vet inte om jag tycker det vore en sĂ„ bra idĂ© att köra med en t ex koklocka eller klaves för att fĂ„ en tydligare uppfattning av takten. Även om det skulle underlĂ€tta för dem som inte lyssnar sĂ„ mycket pĂ„ musik som svĂ€nger pĂ„ samma sĂ€tt som denna typ av funk-rock gör, sĂ„ skulle det kanske kĂ€nnas som att du slĂ€ngde in en ful och obekvĂ€m ledstĂ„ng som pajar det hĂ€rliga stöket i lĂ„ten. Men fĂ„r du till det sĂ„ kan det ju bidra med en snygg och bekvĂ€m ledstĂ„ng, samt kanske bidrag med ett hĂ€ng eller ett driv i lĂ„ten med.

Men jag gillar stöket och den rĂ„a kĂ€nslan som lĂ„ten har nu. Passar din röst som lĂ„ter lite punk, blues och metal samtidigt, nĂ€r du sjunger sĂ„ hĂ€r. NĂ„got som jag gillar med just din röst, för att vara tydlig pĂ„ den punkten. Du levererar igen tycker jag. 😎 B) 😎

Postat

Nej skippa hivat osv! Gillar skarpt nÀr man tvingas "leta" lite med örat i rytmerna. BehÄll det som det Àr!

k9 (oregistrerad)
Postat

Jo virveln Àr nog mera viktig i denna lÄt. Som det Àr just nu sÄ leder virveln ju och bidrar till ett omvÀxlande driv och hÀng. Karllinus har helt rÀtt. Och du gjorde alltsÄ rÀtt med mixen till att börja med.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.