Jump to content
Annons

Hur sätta upp absorbenter med luftspalt på gipsvägg?


prototyp

Recommended Posts

Hej!

Exakt som rubriken lyder så vill jag ha tips på hur man kan sätta upp dessa? Enkelt och smidigt och så det blir luftspalt med samma tjocklek som absorbenterna.

Har bifogat 2 bilder (1 på absorbent och 1 på vägg), alla tips är välkomna. Min första tanke var plugg + skruv i vägg och limma fast trä klossar på absorbenterna med en skruv i och köra stål tråd, vad tror ni? Finns det något enklare sätt att fixa detta? Skulle behöva få upp dessa i dagarna pga inspelning.

Mvh

post-16744-0-47487600-1460992520_thumb.jpg

post-16744-0-67416500-1460992561_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Jag köpte vinkeljärn, typ såna som på länken, men mått som stämde överens med vad jag ville ha. Fäst högst upp på ramen och Sen plugg och skruv i gipsväggen! Kan behöva en kloss eller liknande i nedkant om absorbenten lutar för mycket.

http://m.clasohlson....rkt/Pr311857000

Tack så mycket för tipset! Förslag på hur man fixar luftspalt enklast om jag då kör på vinkeljärn?

Mvh

Redigerat av prototyp
Link to comment
Dela på andra sajter

Gångjärn har jag tyvärr inget tips om. Men om du menar vinkeljärn så....

Om din regel är tex 45mm köper du ett vinkeljärn som har en sida som är ca 90mm. 45mm ligger längst regeln och 45mm står ut utanför. Fattar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...