Jump to content
Annons

Smarta lösningar för att få med ljudet om en kör remote desktop?


JJRockford

Recommended Posts

Själv brukar jag ibland sitta med laptopen i t ex TV-soffan och göra sånt som en kan göra utan att lyssna hela tiden, t ex tajta till gitarrspår, klippa bort toppar i virvelspår och vad den nu kan vara.

Men om en skulle vilja ta det ett steg vidare och få med ljudet, någon som har något bra förslag där?

Själv har jag provat att ta det via VST Connect Performer, men då får en latency på flera sekunder. Funkar, men lite jobbigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mmm. Har också provat lite såna saker utan att få det bra...

Har testat med ett par exemplar av bättre FM-sändare kopplade på monitorutgången och tycker det funkar riktigt bra.

Whole house FM transmitter är en av dem jag provat. Helt OK ljud. Har använt den när jag riggat för inspelningar.

Om du tycker att det är ok att alla grannar kan höra och att du måste ha sändartillstånd från PTS kan du testa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Kabel är svaret och en liten hörlursförstärkare, man ska inte krångla till det i onödan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klientprogrammet för Steam ( http://store.steampowered.com/ ) har ett alternativ till Remote Desktop inbyggt, som kallas för "In-home streaming". Det är visserligen tänkt att användas till att spela spel över, men fungerar med alla program.

Idén är att man har en kraftfull PC nånstans i huset, som har kapacitet att köra avancerade spel. Sedan kan man sitta någon annanstans med en klen laptop eller tablet PC och spela spelen remote. Programmet skickar bild, ljud, tangentbord, mus m.m. mellan enheterna, med såpass låg latency att det faktiskt går att spela spel via det hela.

Borde räcka till musikprogram också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...