Jump to content
Annons

Adel - It Is Spoken


Betyg  

5 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      2
    • 3
      2
    • 4
      0
    • 5
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: It Is Spoken

ARTIST/GRUPP: Adel

GENRE: Pop/rock

LÅTLÄNGD: 4,10

KOMPOSITÖR: Jag själv

PRODUCENT: Jag själv

EV. MEDVERKANDE: Bara jag själv

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: 3,81 Mb

STATUS: Färdig demoMy Webpage

LÅTLÄNK:http://www.soundclick.com/bands/6/adelmegherbimusic.htm

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ooooops..inte min webpage 😉

Soundclick heterä 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som om det distar lite här och var... typ hela tiden 😉

Låten i sig är bra, men den är inte särskillt bra inspelad/mixad/mastrad...

Hade det låtit sjysst om detta så skulle du fått toppbetyg 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som om det distar lite här och var... typ hela tiden 😉

Låten i sig är bra, men den är inte särskillt bra inspelad/mixad/mastrad...

Hade det låtit sjysst om detta så skulle du fått toppbetyg 😉

JUpp! Håller med! Jag är medveten om detta, jag har väldigt dåliga kunskaper i mixing och mastring. Har gjort mitt bästa, så ljudmässigt blir det inte bättre än så här.

Högsta betyg? Tackar man för!! Jag är djupt rörd 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill bara snabbt säga att var lite mer försiktig med maximizern när du maximerar volymen. Jag hör och ser (spectrumet) att låten är väldigt krossad.

Va e de? Jag e helt nollad vad gäller studiogrejer. Man får prata med mig om sånt som man pratar sexualundervisning med ett litet barn

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Jag vill bara snabbt säga att var lite mer försiktig med maximizern när du maximerar volymen. Jag hör och ser (spectrumet) att låten är väldigt krossad.

Det jag tror att Punkrockdude försöker få fram är: "Pilla försiktigt..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det distar som fan om hela inspelningen. Alldeles för höga nivåer, vilket gör att det inte går att lyssna på. Sången överstyrd på ett obehagligt sätt. trummorna är smått otajta. Inspelningen släpar. Trots detta kan man ana en viss potential. Sångljudet (det lilla jag hör) är burkigt plus att du sjunger lite falskt på vissa ställen. Mixa om och sänk volymen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det distar som fan om hela inspelningen. Alldeles för höga nivåer, vilket gör att det inte går att lyssna på. Sången överstyrd på ett obehagligt sätt. trummorna är smått otajta. Inspelningen släpar. Trots detta kan man ana en viss potential. Sångljudet (det lilla jag hör) är burkigt plus att du sjunger lite falskt på vissa ställen. Mixa om och sänk volymen. 🙂

Du menar alltså att jag skall sänka volymen på samtliga kanaler, eller sänka på mastern? Vet att jag har mkt, typ allt att lära vad gäller mix/mastering. Disten har jag ingen aning om hur den hamna överallt?!?! Använde en extern dist på gittaren. det var allt. Dont have a clue. 🙁 Jag ska ge det ett försök.. kanske allt (förutom lite falsksång) kan förklaras med att jag inte har monitorer..trummorna bankar jag in manuellt från keyboarden. Svårt som attans..gav upp efter typ tusende inspelningen.

Tackar så väldans för feedbacken allahopa!! Den är guld värd! Shoot on 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

säger som någon annan sa att den har klart potential... Efterlyser dock lite variation i gitarrspelet. Spela tex lite mer dämpat i verserna, eller del av, det blir lite mer variation och dynamik i låten då.. det tycker jag;)

Link to comment
Dela på andra sajter

säger som någon annan sa att den har klart potential... Efterlyser dock lite variation i gitarrspelet. Spela tex lite mer dämpat i verserna, eller del av, det blir lite mer variation och dynamik i låten då.. det tycker jag;)

Det tål att testas 😄

Thank´s mate 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppsan.. Låten och låtiden är bra. Bra jobbat. Men det distar och är smalt ljud.

Panorera instrumenten mer och var lite försiktigare med nivåerna.

Jobba på 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...