Jump to content
Annons

Olika utgångar för separata spår


thomaslj

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett Steinberg UR44 och sitter med Cubase 8. Jag undrar om det går att routa separata spår till hörlursutgången.

Har försökt under VST connections att skapa fler utgångar, men lyckas inte få den att spela till endast exempelvis "phones1" eller "phones2", utan att det endast fungerar Stereo out L - R.

Någon här som kan hjälpa mig med detta problemet?

Mvh Thomas Ljunggren

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena! Jag har Cubase 6.5 så jag vet inte riktigt hur det ser ut i 8an. Men som jag gör så fixar jag lyssningen i VST Connections under Devices i menyn. Där under fliken Studio gör jag en för Monitor som är den vanliga lyssningen. Sen gör jag en som heter Studio 1 (tror jag) där jag väljer ett annat par utgångar på ljudkortet. Sen trycker man på en liten pil längst upp i vänstra hörnet på mixerfönstret så man får upp routing-val. Tryck på stjärnan på sidan så får du upp reglar för att skicka saker till den där Studio 1. Har tyvärr inte nyckeln till Cubase här så kan jag kan inte kolla exakt. Men något åt det hållet. Sen kan du via Control Room välja om den som lyssnar på Studio 1 ska höra det du skickar till den, eller höra samma mix som du. Där kan du också ställa olika volym på klick hos Studio 1 och din Monitor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset!

Upptäckte att mina hörlursutgångar inte går att välja separat, men genom att skapa utgången MIX2 som gäller för output 3/4 och dedikera phono 2 till den utgången så löste sig problemet.

Mvh Thomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...