Jump to content
Annons

Midi latency win 10 cubase 5


Drejare

Recommended Posts

Hej.

Jag vet att det finns många trådar på nätet om midi latency. Det senaste dygnet har jag kollat igenom väldigt många av dom men fortfarande inte lyckats lösa mitt problem, därför startat jag nu en ny tråd.

För några veckor sen köpte jag en ny dator och nu när jag kollar in mitt midikeyboard och ska spela in i Cubase 5 blir signalen sen. Det är inte så mycket men ändå tillräckligt för att göra det omöjligt att spela tight. Midi-interfacen jag använder heter "USB to MIDI Converter" tillverkad av "goobay". Jag har laddat ner samma ASIO drivrutiner som jag använde på min gamla dator. Dom heter "ASIO4ALL". Jag har även testat att dra ner Buffer Sizen utan resutat.

I Cubase så står det att min Input Latency är 6.916 ms och Output 6.485 ms. Det är ju inte så mycket. Ändå kommer ljudet försent. (eller gäller de latencyvärdena audio?).

Hur som helst lyckades jag få bort latencyn nästan helt på min gamla dator, fast den hade sämre prestanda, så vad har jag missat?

Hoppas någon kan hjälpa mig! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...