Jump to content
Annons

Edm producenter


Tigerstrom feat ruk

Recommended Posts

Hej!

Vi är nya här på Forumet. Producerar Elektronisk musik, vi satsar på melodiska låtar ofta med en mörk underton. VI använder mestadels FL-Studio samt Studio One för sång inspelning. Vi har samarbetat i cirka 2 år och tar gärna mot Feedback av alla slag. Langar in en Spotify länk så kan ni gärna lyssna och ge feedback. Hoppas på många intressanta ämnen att fördjupa sig i här på forumet , och är sugna på att höra andras musik.

Allt gott!

J. Tigerstrom feat ruk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
  • 5 månader senare...

Tjena grabbar. Jag lyssnade på Mitt Hjärta Slår för Almtuna. Jag har många bra saker att säga. Melodierna - inte helt fel, känns ganska självklara, om än enkla. Produktionen som helhet är proffsig (mixning, kombination av syntljud, struktur). Underbart med rösterna, lagom av det. Det enda som var lite störigt var att ni hade använt lite för många sånna (jag vet inte vad jag ska kalla dem) stegrande ljud som går upp i himlen typ. Tror ni vet vilka jag menar. Kunde ha räckt med två st, eller 3. Inför refräng eller så typ.

Jag vet inte vad ni tycker om för musik i övrigt. Detta var ganska mkt dancefloor-ish. Men jag fantiserar om att lägga på lite försiktigt jazziga monofona melodier ovanpå era stabila ackord. Sen vad jag kan göra med trummor till det är en berättelse jag inte kan ge nu, problemet är väl bara lite att jag föredrar akustiska trummor till allt - även syntmusik. Men det passar bättre med trummaskinsamples om man ska följa er stil.

Vill inte tränga mig på, letar bara efter folk att samarbeta med och göra ny häftig musik. Om ni vill veta vad jag gör så kolla min presentation här i samma forumdel.

Hajj

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...