Jump to content
Annons

Mitt ljudkort gick sönder - hjälp mig välja nytt!


JamZam

Recommended Posts

(EDIT) Kan meddela att jag lyckades fixa mitt PreSonus Audiobox 44VSL, så det blir nog att köra med det ett tag till! 🙂

Men ifall nån annan vill se förslagen så lämnar jag tråden öppen:

Tjenixen allesammans!

Mitt PreSonus Audiobox 44VSL gick sönder härom dagen, så nu kikar jag efter nya alternativ. Jag behöver inget dyrt eller speciellt (44VSL var lite overkill för mig), och jag hade även vissa problem med PreSonus Audiobox 44VSL som jag förhoppningsvis kan slippa nu. Mina krav på ljudkortet är som följande:

  • Behöver minst 1x mickingång för både XLR och Tele-kablar.
  • Behöver antingen kunna koppla monitorer via Tele eller XLR.
  • Behöver fantommatning.
  • Behöver minst 1x audio output för att kunna skicka vidare allt jag hör till en annan ljudkälla.

That's it! Och problemet jag har haft med PreSonus kort är att dom använder mick input 1 och 2 som en singular stereo-källa i Windows, vilket innebär att när jag använder micken med nåt annat än en DAW så hörs jag bara i vänstra hörluren. Otroligt irriterande, något som jag har behövt använda externa mjukvarulösningar för att ta mig runt när jag ska spela in videor och liknande på datorn. Någon som har ett ljudkort utan det problemet?? Säg isåfall gärna vilket du använder 🙂

VSL-mixer med kompressor är att föredra men jag vill helst komma undan under 2000kr

Redigerat av JamZam
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu är jag partisk då jag har ett Studio Capture 1610 liggandes nånstans, men minsta Roland hade jag tittat på:

http://www.thomann.d...quadcapture.htm

Eller http://www.thomann.d...ffire_6_usb.htm

Inga XLR i master out dock.

King, tackar för tipset! Kan meddela att jag lyckades fixa mitt PreSonus Audiobox 44VSL, så det blir nog att köra med det ett tag till! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...