Jump to content
Annons

Dämpa virveln med stämningen


Anders F

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

Testade det ticket själv. Funkade bra efter lite trixande. Tyvärr så är mitt trumrum på tok för odämpat för att jag ska kunna få till det sköna funk ljudet här hemma. Men bara att kunna dämpa och stämma i tonhöjd så lätt var ju värt tricket.

Förmodligen den nyttigaste länken jag fått här på forat någonsin. Fast det var ju Neo som länkade på till mig på FB, eftersom jag inte tänkt på att kolla forat på länge nu. Tänk vad man missar om man inte loggar in här då och då.

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag la ut samma länk på Facebooks trummisavdelning. Inte mycket intresse alls.

Somliga trummisar törs ju inte ens testa att stämma trummorna.

hehe...Brukar alltid säga det att även om man inte är trummis så bör man som musikproducenter alltid lära sig stämma trummor då man inte alltid kan lita på att trummisen kan det. Och om soundet låter skit sedan så är det ju inte direkt trummisen som får skulden.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag testade det på flera virvlar och gillade det inte alls. Tycker det låter mycket bättre att bara stämma som vanligt och dämpa med typ moongel om man skulle behöva det. Tyckte att man tappade alla naturlig klang och fick en massa märkliga falska övertoner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...