Jump to content
Annons

Samarbete inom EDM


Trummor12398

Recommended Posts

hej! Jag är en producent på 16 år som har gjort music i ca 2 år. Jag har börjat få slut på idéer och vet inte riktigt vad jag ska göra.

Om det är någon som är sugen att göra en collab av ngt slag så så äre bara att skicka idéer osv.

Vill göra så bra musik som möjligt så vill inte ha några "Oseriösa" tack. :-)

Jag är mest bekväm med Bounce och Electro/House musik men accepterar alla idéer!

Ni kan lyssna på min musik här:

Kontakta mig här: EmilK29@hotmail.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har svårt att tro att du kan få slut på idéer när du har gjort musik i två år.. Prova att göra något helt annorlunda! Tex att göra om en låt som du gillar men som också är en helt annan stil från din musik, eller att försöka remixa låtar som inte har en standard EDM vocal. Själv har jag utvecklats väldigt mycket av remixar, både i mixing men också i det kreativa och i sounddesignen. Jag gör mest house men när jag sedan har försökt bygga en låt runt en acapella som är lite indie-aktig har jag märkt att det dyker upp helt nya idéer, som inte annars brukar dyka upp när jag gör helt egna house låtar. Försök också hitta tutorials på låtar som är annorlunda, dessa två har defenitivt utvecklat min kreativitet:

Hoppas det var till någon hjälp i alla fall! Tycker inte att du ska samarbeta för att du börjar få slut på idéer, fortsätt istället tills du kommit över denna block! 🙂 Det kan ta tid men var bestämd och lägg ner tid så kommer du helt plötsligt inse att du har 40 000 000 000 000 idéer. Samarbetet kommer vara så mycket bättre när du känner att du har massa idéer(tror jag, har aldrig gjort en collab haha)än om du samarbetar utan nya idéer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har svårt att tro att du kan få slut på idéer när du har gjort musik i två år.. Prova att göra något helt annorlunda! Tex att göra om en låt som du gillar men som också är en helt annan stil från din musik, eller att försöka remixa låtar som inte har en standard EDM vocal. Själv har jag utvecklats väldigt mycket av remixar, både i mixing men också i det kreativa och i sounddesignen. Jag gör mest house men när jag sedan har försökt bygga en låt runt en acapella som är lite indie-aktig har jag märkt att det dyker upp helt nya idéer, som inte annars brukar dyka upp när jag gör helt egna house låtar. Försök också hitta tutorials på låtar som är annorlunda, dessa två har defenitivt utvecklat min kreativitet:

https://www.youtube.com/watch?v=WTK_nx3y_Zw

https://www.youtube.com/watch?v=qTBGAijU6i8

Hoppas det var till någon hjälp i alla fall! Tycker inte att du ska samarbeta för att du börjar få slut på idéer, fortsätt istället tills du kommit över denna block! 🙂 Det kan ta tid men var bestämd och lägg ner tid så kommer du helt plötsligt inse att du har 40 000 000 000 000 idéer. Samarbetet kommer vara så mycket bättre när du känner att du har massa idéer(tror jag, har aldrig gjort en collab haha)än om du samarbetar utan nya idéer.

Ojdå, jävligt bra svar! :-) Jo asså jag har en massa idéer som låter rätt bra som jag inte kan bygga mer på, kanske uttryckte mig lite fel.. Jag har precis lärt mig logic (har haft ableton förut) så kan ju vara därför jag inte får nå bra idéer. Tack iaf för tipsen ska nog försöka sitta ettag å testa lite olika grejer:)
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag tror du har mer idéer än du tror, men missförstå mig inte, om du är taggad på sammarbeta med någon så kan du ju göra det! 🙂 Menade bara att du inte bör göra det för att du får slut på idéer(vilket du inte verkar ha). Ja själv vill jag köra logic men kan inte då jag har windows..:/ Tyckte dock logic var svårare att använda jämfört med FL studio, men jag hade lätt bytt om jag kunde. För mig är FL jätte enkelt att jobba i men logics utséende och inbyggda plugins gör bara att man vill byta till det istället haha. FL är nästan för ''grått'' liksom haha. Men ju mer du förstår programmet desto enklare blir det ju att få fram dina idéer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan säga såhär, för att vara 16 och proddat i två år gör du väldigt, väldigt bra EDM.

Mycket detaljer, röster uprisers, och överlag genomtänkta produktioner. Det märks att du har legat i, och att du framförallt har öra för vad som funkar. Att höra vad som funkar är förmodligen bland de största tillgångarna man kan ha som producent.

Så fortsätt att experimentera och jobba på, för du har definitivt någonting på gång. 😉

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan säga såhär, för att vara 16 och proddat i två år gör du väldigt, väldigt bra EDM.

Mycket detaljer, röster uprisers, och överlag genomtänkta produktioner. Det märks att du har legat i, och att du framförallt har öra för vad som funkar. Att höra vad som funkar är förmodligen bland de största tillgångarna man kan ha som producent.

Så fortsätt att experimentera och jobba på, för du har definitivt någonting på gång. 😉

ojdå, tack so fan! Jo blir väl å försöka göra nå eget ändå, får väl sitta lite mer :-)
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...