Jump to content
Annons

Lära sig sjunga i falsett?


cyberrock

Recommended Posts

Hej,

Jag har lirat i band många år och ofta stått för sången. Min röstkvalité är bra men jag har alltid känt mig begränsad av en för snäv range. Tyvärr låter min falsett inget bra, spricker lätt och till skillnad från ordinarie röst är den inte så värst tonsäker, vilket inte hjälper till. Många vänner som inte har så mycket sångröst klarar ändå av att sjunga OK i falsett vilket gör att jag funderat på om det är en teknikfråga.

Jag har sökt på webben och det finns Amerikanska online kurser som pekar på att så är fallet men jag har aldrig hört någon som "lärt" sig just att sjunga bra i falsett.

Frågan är alltså - finns någon här som verkligen lärt sig/utbildat sig att sjunga snyggt i falsett?

Några tips och rekommendationer på hur man lär sig det i så fall?

Tack på förhand för tips och råd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack för tips! @Knuff det är väl så det känns ibland när man pressar max ;-)

@technic Jag har gått hos sångpedagog förr fast med annan inriktning, så bra idé att kolla med någon sådan. Om jag förstod rätt håller Malin till i Umeå, vilket tyvärr gör det lite svårare när man bor på västkusten, men jag har lagt ett mail till henne ändå.

Är det någon fler som har erfarenheter eller tips mottages dessa tacksamt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...