Jump to content
Annons

Cubase8 ägare - Vad har ni för latency för Kontakt5?


laban1

Recommended Posts

Tycker att latencyn för Kontakt5 är högre än för en del andra VSTi.

Så jag tänkte kolla upp det.

Tidigare har jag kunnat få denna infon i plugin-info eller vad det hette tidigare, för VST effekter i alla fall.

Nu när jag går in i nya plug-in Manager, markerar Kontakt5, och går längst ner och klickar på i:et i vänstra nedre hörnet fås bilden nedan.

Latencyn är 0 oberoende av om jag har "Adjust for Record Latency" och "ASIO-guard" on eller off

eller har spåret med monitor-knappen på eller av.

Gäller även för alla andra VST och VSTi verkar det som

Vad rapporterar C8 för latency för er?

post-16865-0-35672600-1426249717_thumb.jpg

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Är det inte beroende på patchen i kontakt då? Har man en massa efter och annat så blir det naturligtvis fördröjningar internt. Och du kan även ha samples som inte är perfekt i starten.

Och alla instrument jag har rapporterar 0 eller inget alls.

Redigerat av pme
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren, får undersöka vidare, Kontakt5 är bra mycket segare för mig än andra VSTi, har inga effekter på spåret har prövat flera patchar men det är lika dant. Kan inte komma på vad det beror på.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Tack för svaren, får undersöka vidare, Kontakt5 är bra mycket segare för mig än andra VSTi, har inga effekter på spåret har prövat flera patchar men det är lika dant. Kan inte komma på vad det beror på.

Inte på spåret, i patchen?! Jag har haft något liknande någon gång men jag minns inte var som var orsaken. Har du fipplat med delay kompensering?
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte på spåret, i patchen?! Jag har haft något liknande någon gång men jag minns inte var som var orsaken. Har du fipplat med delay kompensering?

Patchen, ja du tänker effekter med mera inom Kontakt. Jo jag har tryckt in och ut delaykompensering, verkar inte vara det. Upptäkte att jag hade en Midi-plugg på spåret, blev bättre när jag tog bort den, konstigt nog blev det inte sämre när jag lade på den igen. Men allt som allt har det blivit bättre efter allt fipplande.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om det är relaterat, men jag har följande problem: Startar en Kontakt, väljer ett instrument, lägger noter på fjärdedelarna och slår på metronom-klicket. Ljudet från Kontakt hamnar ca 12 ms bakom metronomen. Det är som att delay-kompensantionen inte fungerar... Någon annan som märkt av detta problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Hm, jag har svåra problem med Kontakt 5 i Cubase för närvarande. Dels äter det minne som en hel skog och latencyn får jag ingen bukt på...

Har köpt sprillans ny dator så det ska inte vara det som är problemet. Kontakt fungerar perfekt utanför cubase... Har provat de tipsen i denna tråden men inte fått det att fungera...

Fler ideer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...