Jump to content
Annons

Hur hinner ni?


mickeh

Recommended Posts

Annons
Hur hinner ni?, ...göra musik alltså

man slutar posta här (åxå)

svårt! men nödvändigt 😉

🙂

Avisstfan! Har ju inte sett ditt namn så mkt på sistone, nä.... gåre bra med musiken då? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har all tid i världen!!  🙂  24 timmar om dygnet som bara väntar på att bli utnyttjade. Äre inte så för alla - prioriteringar!

Nämen egentligen. Själv försöker jag hålla alla bollar i luften samtidigt - jobb, familj, musik och polare. Jobbet (mitt i karriären 😄) tar emellanåt rätt mycket tid, typ 9-18 varje dag och en del resor och emejlande på kvällar, men försöker ändå umgås mycket med fru och ungar varje dag, så det känns balanserat. En del tid går åt fix och don med huset också förstås, särskilt just nu när vi renoverar efter en vattenskada . Brukar också lägga en del tid på att träffa polare, sporta lite och gå på fotboll eller festa när jag orkar. Är också med i två olika coverband, men vi har inte spelningar mer än nån gång i kvartalet. Resten av tiden lägger jag i studion, det blir väl typ 2-3 timmar varannan kväll och kanske nåt långpass på 6 timmar på helgerna eller om man blir inspirerad i veckan.

Hur fan hinner jag? Glor nästan aldrig på TV (utom på LOST!) och sover jävligt lite i veckorna (isäng typ 02:00-02:30, upp typ 07:30), kompensationssover på helgerna och när jag får möjlighet under dan kanske. Är också grymt effektiv när jag väl sätter igång, med allt! Använder 80/20-regeln till det mesta jag gör, även med låtskrivande/skapande många gånger, såvida jag inte vill finsnickra vid enstaka tillfällen.

"Gör rätt grejor!" och "Lär dig känna igen lycka!" är mina levnadstips till allmänheten.

🙂

Vet du vad magsår är? 🙂

Jag hinner inte det lite onödiga jag vill hinna. Man får väl lära sig att effektivisera...

Link to comment
Dela på andra sajter

Är konsult (egen firma)... jobbar tre dagar per månad och tjänar en vanlig månadslön på dessa tre dagar. Har prioriterat tid framför att tjäna en massa stålar...

Ska snart bli farsa... så då blir det nog mindre tid... just nu tillbringar jag nog 30 timmar i veckan i min hemstudio... 4,2 kvm... kolla gärna in:

http://hem.bredband.net/hemstudio/GearList.htm

Recept:

Konsten är att utbilda sig... lära sig något nischat och jobba med det några år... sedan starta egen firma och jobba så lite som möjligt och ta så mycket betalt som bara går.

Kul tråd...

Det måste låta skitbra med sådana grejor....lägg upp nå't vetja 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...

Apropå ett annat samtalsämne här inne så kom jag på den här jag postade när jag var ganska ny..... vore kul att få lite uppdaterat från folk, gamla som nya.

Själv har jag hunnit bli farsa o skaffat hus som slukar ännu mer tid, men är ju skoj det också.

Frågan är alltså:

Hur hinner ni göra musik? Hur/vad jobbar ni med/pluggar? Annat som påverkar musiktiden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till tillökningen! Ta väl hand om din "kid" — högsta prio!

Jag hinner faktiskt med att "göra musik", även om jag är förevigt är "fast" i vad som gemene mans mun (åtminstone hos skåningar) kallas "radhus, vitt staket, (förr katt, ej hund) och Volvo".

Jag är ingen särskilt märkvärdig person, men jag skriver musik i lugn och jämn takt. Och det lönar sig... Förra veckan levererade jag på begäran av ett musikförlag några låtar till en f.d. IDOL-artist, vars namn jag dessvärre inte kan/(vet inte om jag får) nämna. Två av dessa låtar håller, "as we speak", på att spelas in av artisten och kommer att släppas någon gång i Maj/Juni.

Förr — dvs för ca 10 år sedan — hade jag inte kunnat låta någon än mig själv framföra mina alster. Jag var ju liksom "bäst". Men när radhus, vitt staket och Volvo kom in i bilden, så var det kört. Man kunde liksom inte ha kakan och äta den... så det var bara att bita i det sura äpplet och inse fakta: " you're a has been" 😉

Så idag tar jag tar det ganska lugnt, skriver mitt skit, och låter andra framföra/spela in det... 😄

Edit: massor med stavfel

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Vem har sagt att vi hinner?

Jag jag jag. Tjackade mbox å Protools för ett halvår sedan å tänkte nu jää...

Sedan kom allt annat emellan, mycket övertid på jobbet, ett träd (eh faktiskt TVÅ träd) över husbussen, en köksrenovering, läcka i badrummet, ungarna ska på friidrott, boxning, pingis, snart ska gräset klippas, bilen ska besiktigas fast vänsterblinkershelvetet inte fungerar och AAAuuuuuwwwwgghhh ! Det enda riktiga alster jag gjort med ProTools var musiken till IRLvideon, som gjordes i stormens öga under en helg.

Tid, vi måste få mer tid! Skit i skolan, miljön och förbifart stockholm och allt annat ointressant, ge oss ett parti som lovar 32-timmarsdygn. Jag skulle gärna starta detta parti om jag hade tid. Men, som sagt, dygnet har bara 24 timmar, annars hade jag dragit igång!

Nnäe, nu måste jag vidare, jag behövs ÖVERALLT!

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till tillökningen! Ta väl hand om din "kid" — högsta prio!

Tack!

Jajamensan! ☺️

- - - - Förra veckan levererade jag på begäran av ett musikförlag några låtar till en f.d. IDOL-artist, vars namn jag dessvärre inte kan/(vet inte om jag får) nämna. Två av dessa låtar håller, "as we speak", på att spelas in av artisten och kommer att släppas någon gång i Maj/Juni.

- - - - - - så det var bara att bita i det sura äpplet och inse fakta: " you're a has been" 😉

Så idag tar jag tar det ganska lugnt, skriver mitt skit, och låter andra framföra/spela in det... 😄

Edit: massor med stavfel

Men hallåååååååå......?!

Hur får du dom där meningarna att gå ihop? 😄

"Has been" om du levererar o får publicerat? Jag skulle kalla det drömläge; man är ju inte 20 länge, snarare det dubbla, så turneliv står inte längre på min önskelista..... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem har sagt att vi hinner?

Jag jag jag. Tjackade mbox å Protools för ett halvår sedan å tänkte nu jää...

Sedan kom allt annat emellan, mycket övertid på jobbet, ett träd (eh faktiskt TVÅ träd) över husbussen, en köksrenovering, läcka i badrummet, ungarna ska på friidrott, boxning, pingis, snart ska gräset klippas, bilen ska besiktigas fast vänsterblinkershelvetet inte fungerar och AAAuuuuuwwwwgghhh ! Det enda riktiga alster jag gjort med ProTools var musiken till IRLvideon, som gjordes i stormens öga under en helg.

Tid, vi måste få mer tid! Skit i skolan, miljön och förbifart stockholm och allt annat ointressant, ge oss ett parti som lovar 32-timmarsdygn. Jag skulle gärna starta detta parti om jag hade tid. Men, som sagt, dygnet har bara 24 timmar, annars hade jag dragit igång!

Nnäe, nu måste jag vidare, jag behövs ÖVERALLT!

/R

Å så jag känner igen!!! Vår gick igenom besiktningen.......

Jag röstar på ditt parti!! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...