Jump to content
Annons

Pluggbloggen flyttar


Jon Rinneby

Recommended Posts

Annons

Jag brukar läsa det du skriver med intresse. Det är väl risk för att man glömmer det nu. Hur som helst - lycka till i fortsättningen.

Jo, men jag kommer påminna er här på forumet också, en gång i veckan 🙂 Nästa onsdag ska jag skriva lite om Magenta, en fantastisk mastrings-eq.

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du skrivit om Boz Digital +10db?

Nej, men den står också på listan. Har pluggarna, eqn och kompressorn alltså. Även U-He Presswerk lär dyka upp inom en snar framtid.

Testade +10db lite snabbt innan, och tyckte den lät väldigt tjockt och gött, men var rätt svårtaddad då inputgain ställde graden kompression, och det inte fanns någon gain-compensation. Har du testat?

/Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har testat demon och gillade kompressordelen. Distar bra (fin grynighet) och den releasen hostar så där fint som originalet. Limitern gillade jag dock inte.

Sedan är 5 dB (eller vad det är) make up gain lite knappt om man tok-komprimerar.

Har även testat Presswerk. Mycket fedt. Går att få till en skön långsam release som förlänger utklingningar på ett snyggt sätt. Tycker disten var funktionell också.

Antar att dom velat ge användaren så många inställnignsmöjligheter som det går, men känner att det blir lite väl mycket rattar och knappar. Den blir inte så snabbjobbad.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men jag kommer påminna er här på forumet också, en gång i veckan 🙂 Nästa onsdag ska jag skriva lite om Magenta, en fantastisk mastrings-eq.

/Jon

Nån gång har vi snackat om möjligheten att du skulle skriva om vsti också, och gärna gratis sådana. Är det något du funderar på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån gång har vi snackat om möjligheten att du skulle skriva om vsti också, och gärna gratis sådana. Är det något du funderar på?

Absolut. Är det så att något trevligt mjukvaruinstrument dyker upp, som jag känner att jag bara måste skriva om, så gör jag naturligtvis det.

mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...