Jump to content
Annons

JÄVLA STIM (helt omöjlig moment 22-situation!)


tvåtakt

Recommended Posts

STIM är ju det absolut mest inkompetenta idioterna jag haft att göra med!

Tidigare har jag vägrat att gå med av olika anledningar men på senare tid tänkte jag att ja vafan jag kan väl prova gå med då... I TRE MÅNADER har jag försökt bli medlem men dom är ju helt OMÖJLIGA!!!

Jag började som man brukar, och anmälde mej och jag fick hem ett papper.

Nyligen hade en av mina låtar spelats i lokalradio så jag skrev upp den låten som "verk som framförts offentligt" eller vad det stog.

Dock står det att låten måste vara STIM anmäld också. Så jag försökte registrera mej på deras hemsida, så att jag kunde anmäla låten.

Det gick några veckor och sedan mailade jag och frågade varför jag aldrig fick något aktiveringsmail, och förklarade att jag behövde bli medlem så jag kunde anmäla låten och sen skicka in pappret.

Dom sa att dom skulle påbörja arbetet inom 24 timmar. Och inget hände. Sedan frågade jag igen och dom skrev faktiskt att jag "kan skicka in pappret ändå". Så jag gjorde som dom sa. Jag skickade in pappret. Strax därpå fick jag ett mail där det stog "att jag måste anmäla verket"... MEN JAG HAR INTE FÅTT NÅGRA INLOGGNINGSUPPGIFTER...

Och ja, så där har det pågått nu en längre tid! Senaste mailet jag fick var... "vi påbörjar arbetet inom 24 timmar". Och det var tre dagar sen.

Är så jävla trött på dom!

Redigerat av tvåtakt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ta en Alvedon. Det hjälper mot all verk... 😏

Kopiera ditt inlägg där och mejla till STIM och visa hur det fungerar.. Så kanske dom skärper sig?

Hoppas det ordnar sig. Man blir bara förbannad!

Grejen är att jag har förklarat precis samma sak till dom TRE gånger , men det verkar som det är olika personer som svarar varje gång så den näste som svarar vet ju inte vad jag har för problem. Å då får jag ett "vi påbörjar arbetet inom 24 timar" och då vet man att INGET kommer hända.

Så jävla dålig kundsupport! Idag tänker jag ringa till dom istället...

Redigerat av tvåtakt
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag inga erfarenheter av STIM men det är generellt en mycket god idé att ringa istället för att skicka e-mail. Jag har varit i kontakt med bolagsverket och misstänkte att det är olika handläggare som har hand om olika delar i mitt ärende så jag ringde direkt och fick svar på mina frågor på 5 minuter.

Hoppas att det ordnar sig tvåtakt och att huvudvärken släpper 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Grejen är att jag har förklarat precis samma sak till dom TRE gånger

Support generellt tycker jag på många ställen bara besvarar det

översta i mailet.

Har man fler frågor eller om det är något mer komplicerat så hoppar

dom över resten.

Möjligen beror det på att dom har något ackordssystem på antal besvarade mail per timme eller annan press på att minska inkorgen? Kanske kan någon som jobbat på support bekräfta eller dementera detta

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...